استاندار آذربایجان شرقی:

شهرداری‌ها محور خدمت‌رسانی به مردم هستند

استاندار آذربایجان شرقی گفت:شهرداری‌ها محور خدمت‌رسانی به مردم، کار‌های فرهنگی و اجتماعی در استان هستند.

آقای رحمتی در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی با تاکید بر تعامل متوازن و دوسویه سازمان همیاری با شهرداری‌های استان گفت: این سازمان پیشران حمایت از شهرداری‌ها بویژه شهرداری‌های کم‌برخوردار است و باید همه ظرفیت‌های قانونی خود را در این زمینه به کار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان همیاری باید با محوریت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی شرکت‌های زیرمجموعه خود را برای سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های شهری فعال کند و این اولین قدم برای احیا و رشد این سازمان است.

وی با بیان اینکه هنر سازمان همیاری تعامل سازنده با شهرداری‌هاست افزود: انتظار به حق شهرداری‌ها این است که سازمان همیاری به معنی واقعی کلمه همیار آن‌ها باشد و با روحیه تحول‌خواهی و پویایی در جهت تعامل و حمایت از شهرداری‌ها حرکت کند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های شهرداران استان گفت: برخی از مشکلات شهرداری‌ها مربوط به دستگاه‌های ملی است و باید پیگیری‌های لازم انجام شود و در خصوص مسائل مربوط به استان نیز با تمام توان در خدمت شهرداری‌ها هستیم.

وی با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: شهرداری‌ها محور خدمت‌رسانی و کار‌های فرهنگی و اجتماعی در این ایام هستند و انتظار داریم که با برنامه‌های ابتکاری مانند افطاری‌های ساده در شهر‌ها صحنه‌هایی از نشاط و شادابی و اتحاد و انسجام بین مردم و مسافران نوروزی را رقم بزنند.

آقای رحمتی بر بهسازی معابر و فضا‌های شهری و زیباسازی محیطی شهر‌ها در ایام باقی‌مانده تا عید نوروز تاکید کرد و گفت: ویترین خدمات دولت در دست شهرداری‌هاست و شهرداران باید با روحیه جهادی و انقلابی در این زمینه عمل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین توجه به ایجاد ارزش افزوده در طراحی و بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی شهر‌ها و استفاده از مشاوران مجرب و آینده‌نگر، توجه به روش‌های بازچرخانی آب و مدیریت منابع آبی با استفاده از ظرفیت مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیریت ترافیک شهری، برخورد جدی با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها، ایجاد درآمد‌های پایدار با مشخص کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری، نظارت جدی بر کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی و اهتمام ویژه بر اجرای طرح‌های ملی مسکن را مهمترین انتظارات از شهرداران استان بیان کرد.

وی گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی استانداری برای توانمندسازی شهرداری‌ها استفاده می‌کنیم.

آقای موحدنیا مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه مجموع بودجه مصوب شهرداری‌های استان طی امسال را ۲۳.۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در ۱۱ ماهه گذشته ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان از این بودجه تحقق یافت و پیش‌بینی می‌کنیم بودجه شهرداری‌ها در سال آتی به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی همچنین از واریز ۲۶.۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار