سفیر قرقیزستان، تقویت روابط این کشور با ایران و استان یزد را خواستار شد.

 تورداقون صدیق‌اف در نشست سفرای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی با فعالان اقتصادی استان یزد گفت: در سفر به یزد با فعالان اقتصادی استان نشست‌هایی برگزار و پیرامون مسائل اقتصادی و راهکار‌های تقویت مراودات تجاری گفتگو شد.

وی اظهار کرد: همچنین پیشنهاد خواهرخواندگی شهری از قرقیزستان را با یزد داشتیم که این فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری استان یزد و کشور ماست.

پورنچای داننویواتانا دبیر کل مجمع کشور‌های عضو ACD هم در این نشست گفت: یزد پتاسیل خوبی دارد تا به عنوان یک شهر جهانی، پایتخت کشور‌های مجمع گفت‌وگوی آسیا باشد.

وی اظهار کرد: استان یزد آمادگی مناسبی برای میزبانی اجلاس وزاری گردشگری ACD دارد و در فرصت ملاقاتی که با فعالان صنعت گردشگری استان داشتم، پیشنهادات استان در این باره را بررسی کردم و معتقدم که توانمندی‎ها و پیشنهادات مطرح شده استان یزد باید به جهان مخابره شود.

سعد خان، رئیس موسسه فرهنگی اکو نیز با بیان این‌که یزد شهر زیبایی است گفت: ما در حقیقت سفیر یزد برای معرفی آن به تمام مردم جهان خواهیم بود.

وی افزود: همکاری و افزایش روابط اقتصادی یزد با دیگر کشور‌های جهان در گرو افزایش فعالیت‌ها و مراودات فرهنگی متقابل است.

نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) استان یزد از روز چهارشنبه با حضور ۵۵ سفیر از ۱۵ ملیت در استان یزد آغاز شده و امروز پنجشنبه پایان می‌یابد.

در این مجمع علاوه بر دبیر کل اکو و رییس موسسه فرهنگی آن، سفیرانی از کشور‌های ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجکیستان، پاکستان، قزاقستان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و قرقیزستان حضور داشتند.

برگزاری نشست‌های استانی با نگاه ملی به میزبانی شهرداری، استانداری و اتاق بازرگانی از جمله برنامه‌های تدوین شده برای میزبانی سفرای عضو مجمع گفت وگوی آسیا طی این ۲ روز در استان یزد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.