بیانیه شورای امنیت ملی روسیه درباره سفر پاتروشف به تهران

شورای امنیت ملی روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات مسکو و تهران در خصوص راه‌های مبارزه با مداخله اطلاعاتی غرب گفتگو کرده‌اند.

شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در خصوص مسائل گوناگون منطقه‌ای گفتگو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، طبق این بیانیه، طرفین مسائل مربوط به امنیت اطلاعات و راه‌های مبارزه با تلاش‌های آژانس‌های اطلاعاتی غربی برای مداخله در امور داخلی دو کشور را مورد بررسی قرار داده‌اند. همچنین، مقامات دو کشور «درباره تعدادی از مسائل بین المللی از جمله وضعیت اوکراین و خاورمیانه» تبادل نظر کرده‌اند.

پاتروشف و شمخانی بر لزوم تبادل تجربیات مسکو و تهران در مورد تقویت پتانسیل اقتصادی و همچنین افزایش تجارت در میانه فشار تحریم‌ها تاکید کردند. افزون بر این، تعامل در صحنه بین‌المللی و تقویت گفتگو‌ها از دیگر مباحث مطرح شده بین طرفین بوده است.

گفتنی است، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه با دعوت رسمی دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب وارد تهران شد. گفتنی است، در گفتگوی بین دو طرف، آقای شمخانی از «هرگونه ابتکاری که منجر به آتش‌بس و صلح بین روسیه و اوکراین» شود استقبال کرده و اعلام کرد ایران آماده ایفای نقش خود به عنوان پایان دهنده جنگ است.

پاتروشف در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود، با دیگر مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان درباره توسعه و گسترش روابط دو جانبه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۶:۱۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
اقای رئیسی عزیز باید بقایا مسؤولین از دولت سابق باید عوض شود.......نباید تو دولت جدید کسی از اصلاح طلبان وجود داشته باشد ....چون به نفع دولت نیست واین نا امنی که بوجود آمده داخل کشور یه سببش همینه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
در موقعیتی که معاندین معلوم الحال مثل کومله ،منافقین ، صهیونیزم ، داعش در حال خودنمایی و صف آرایی در مقابل نظام جمهوری اسلامی هستند کنایه ها و مخالفتها ، تمسخر

و شماتت های معدود جناههای داخلی و رانت خواران بسیار مشمعز کننده میباشد
آخرین اخبار