پنتاگون نتوانست ادعای کی‌یف درباره موشک‌های ایران را تایید کند

سخنگوی پنتاگون می‌گوید وزارت دفاع آمریکا هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران به روسیه موشک‌های بالستیک داده باشد، ندارد.

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت: «ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی نداریم که تایید کنیم ایران موشک‌های بالستیک را برای استفاده در اوکراین به روسیه تحویل داده است.»

به گزارش راشا تودی، این مقام پنتاگون در ادامه به خبرنگاران گفت پنتاگون به «نظارت دقیق» بر این موضوع ادامه خواهد داد و مدعی شد آمریکا «نگران» است که مسکو به دنبال دستیابی به این توانایی باشد.

سخنان رایدر تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که میخائیل پودولیاک، دستیار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستار حمله به تأسیسات ایرانی شده که پهپاد و موشک بالستیک تولید می‌کنند. کی یف اصرار دارد پهپاد‌های Geran-۲ مسکو در واقع پهپاد‌های شاهد-۱۳۶ ساخت ایران هستند. برخی رسانه‌ها نیز مدعی هستند که ایران به روسیه موشک‌های بالستیک فروخته است.

هم مسکو و هم تهران مکرراً تحویل تسلیحات در میانه جنگ بین مسکو و کی‌یف را رد کرده اند. هفته گذشته، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت که ایران «قبل از شروع درگیری» «تعداد کمی پهپاد» به روسیه داده است. او همچنین ادعا‌های تحویل موشک به مسکو را رد کرد و گفت اگر برای ایران محرز شود از پهپاد‌هایی که به مسکو داده در جنگ استفاده می‌شود، بی‌تفاوت نخواهد ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
چیییی اوکراین چه گ*ی خورده. خواستار حمله به ایران شده. این پدرسگا دیگه خییییلی دارن زبون درازی می کنن. باید یه نهیب درست و حسابی به این بی بته ها زده بشه تا گنده تر از دهنشون زر نزنن.
آخرین اخبار