مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آمادگی برای پذیرایی از مسافرین نوروزی در استان خبر داد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نشست ستاد خدمات سفر استان، با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای میزبانی از مسافران نوروزی در کرمانشاه، گفت : در این راستا نشست‌ها و جلسات مختلفی با دستگاه‌های اجرایی مختلف استان برگزار شده تا با یک هم افزایی و همکاری مناسب میزبانی شایسته‌ای از مسافران و میهمانان نوروزی داشته باشیم. 

وی افزود: به منظور معرفی هر چه بیشتر استان در ایام نوروز، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان را در بیلبورد‌های تبلیغاتی مبادی اصلی ورودی استان خواهیم داشت. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در مسیر لب آب تا تاق بستان، جاذبه‌های گردشگری مهم استان همچون بیستون، تاق بستان، قوری قلعه و معبد آناهیتا، از طریق QR کد‌های روی بنر‌های و تابلو‌های تبلیغاتی معرفی خواهند شد تا گردشگران راحت‌تر بتوانند این اماکن گردشگری را پیدا کنند. 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز سامانه «کرمانشاه گشت» هم برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فعال خواهد بود، عنوان کرد: همچنین تلاش شده تا جاذبه‌های استان و هر شهرستان را از طریق چاپ بروشور، نقشه و کتابچه به گردشگران معرفی کنیم. 

فرمانی به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز هم اشاره کرد و گفت: به این منظور ویژه برنامه‌های شاد و مذهبی را در محوطه‌های تاریخی مهم استان همچون تاق بستان برگزار خواهیم کرد که یکی از آن‌ها برگزاری جشن بزرگ ولادت امام حسن مجتبی (ع) در هفتم فروردین است که در همین پایگاه ملی برگزار می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: در تعدادی از محوطه‌های تاریخی استان برنامه افطاری ساده را با برپایی سیاه چادر‌هایی در هنگام افطار خواهیم داشت. 

به گفته این مسئول، برگزاری مراسم شاهنامه خوانی در تاق بستان و برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی از این شاهکار عصر ساسانی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز امسال است. 

وی به برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در ایام نوروز هم اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه‌های صنایع دستی را در نقاط مختلف استان از جمله محوطه‌های تاق بستان و بیستون برپا خواهیم کرد. 

فرمانی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در این ایام هم اندیشیده شده، عنوان کرد: در سطح استان ۲۹۲ مورد تاسیسات گردشگری داریم که ۱۷۱ مورد آن‌ها مراکز اقامتی هستند که برای ایام نوروز ظرفیت پذیرش حدود پنج هزار مسافر را خواهند داشت. بعلاوه از ظرفیت کمپ‌های شهرداری، سالن‌های ورزشی و مدارس هم استفاده می‌کنیم. 

وی به ساماندهی سرویس‌های بهداشتی تا پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز هم اشاره کرد و گفت: تمام سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های بین راهی، مساجد، امامزاده‌ها و... که در مسیر اصلی تردد گردشگران قرار دارند، باید در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.