معاون امور عمرانی استاندار گفت: همزمان با روز درختکاری، عملیات کاشت ۳۰ هزار اصله نهال درمناطق مختلف استان اردبیل آغاز شد.

سید کمال میرجعفریان گفت: در سطح کشور و با حمایت دولت مردمی کاشت یک میلیارد نهال در مدت چهار سال هدف‌گذاری شده که سهم استان اردبیل ۴۰ میلیون اصله نهال در این مدت است که امسال کاشت ۱۰ میلیون نهال هدف‌گذاری شده است.

معاون امور عمرانی استاندار افزود: ما باید از ظرفیت فضاهای نظامی، انتظامی، آموزشی و سایر زمین‌های بلااستفاده، بهره برده تا زمینه برای کاشت نهال فراهم آید.

به گفته او، با توجه به اهمیت زراعت چوب و درآمدزایی در این بخش، شایسته است این زراعت نیز در استان توسعه پیدا کند تا متناسب با زمین و تأمین منابع آب، زراعت و کشت چوب را با هدف تأمین نیازمندی صنایع چوبی اجرایی و عملیاتی کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به تفاهمنامه امضا شده بین سپاه و بسیج و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در قالب این تفاهمنامه سعی بر این است تا از ظرفیت سپاه، بسیج و نیروهای مسلح برای توسعه کاشت نهال و صیانت و حفاظت از آن بهره‌برداری شود.

میرجعفریان در ادامه گفت: استان اردبیل باید به متوسط سرانه فضای سبز مطلوب دست پیدا کند که در این زمینه انتظار می‌رود برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل مطلوب انجام شده و توسعه همه‌جانبه سبزینگی را در استان شاهد باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.