مدیر کل منابع طبیعی استان یزد گفت: همزمان با روز درختکاری، عملیات اجرایی بوستان بزرگ ۵۷ هکتاری زندگی در کنار پردیس زندگی یزد آغاز شد.

کریمی مدیر کل منابع طبیعی استان یزد در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان زندگی یزد گفت: بر اساس طرحی ملی قرار است در استان یزد در مدت ۴ سال ۱۵ میلیون اصله درخت کاشته شود که سهم هرسال چیزی حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت خواهد بود.

وی افزود: امسال در هفته درختکاری علاوه برکاشت درخت قرار است توزیع نهال رایگان نیز در سراسر استان صورت گیرد و شهرداری یزد نیز در ۵ نقطه شهر اقدام به توزیع نهال رایگان کرده است. 

کریمی با اشاره به توزیع بیش از ۱۴ هزار اصله درخت دراین طرح، گفت: نهال‌های توزیع شده در این هفته بیشتر مرکبات و زیتون است.

همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری و در مراسمی با حضور مهران فاطمی استاندار بزد، ابوالقاسم محی الدینی شهردار، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورا و مدیران استانی و شهری، عملیات اجرایی بوستان بزرگ زندگی به مساحت ۵۷ هکتار و در کیلومتر ۳ جاده یزد - تفت آغاز شد.

این طرح با مشارکت استانداری و شهرداری یزد و توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان در مدت دو سال و با بهره گیری از درآمد‌های مالیاتی استان یزد احداث خواهد شد.

اعتبار این طرح بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است که ۶ هزار میلیارد ریال توسط شهرداری یزد و ۶ هزار میلیارد ریال آن از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده استان تامین خواهد شد.

بوستان بزرگ زندگی در کنار پردیس زندگی یزد احداث خواهد شد و دارای مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و فضای سبز مناسب با اقلیم یزد است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مسئولان محترم استاندار محترم و فرماندار محترم استان یزد بیرون نمودن افراد غیربومی از ادارات استان یزد از نماز برای شما واجب تر است شما مسئولان باعث شده اید که افراد غیر بومی در ادارات به افراد بومی استان یزد توهین نمایند و بدتر اینکه مدیران آن ادارات با حمایت از این افراد غیربومی دارند ادارات را جولانگاه افراد غیربومی نموده اند مدیران فکری نمایید تا یزد را با این رفتارها ویران ننمودید
آخرین اخبار