معاون هماهنگ کننده سپاه:

لازمه پاسداری از انقلاب اجرای یکسان قانون برای همه است

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: اگر می خواهیم از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم، قانون باید همه جا برای همه یکسان اجرا شود و برخی از قانون استثنا نشوند.

سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی روز سه شنبه در همایش آموزشی معاونان حقوقی سپاه در مشهد، گفت: البته نباید با قانون خشک با مسائل برخورد کرد بلکه قانون باید انعطاف لازم را داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه بین برخی مسوولان این تصور ایجاد شده قانون دست‌ها را می‌بندد و برای پیش برد کار‌ها باید قوانین را دور زد، معاونت حقوقی باید این تصور را اصلاح کند.

وی گفت: قانون مداری را باید فرهنگ و سکه رایج جامعه کرد، لازمه آن نیز آموزش و توضیح فواید قانونمداری و بیان رفتار و سیره بزرگان انقلاب در موضوع قانون پذیری است.

سردار نقدی اضافه کرد: در فرهنگ انقلابی، دینی و فرهنگ رهبران انقلاب می‌بینیم سختگیرانه‌ترین رفتار را در حوزه قانون مداری به خود و خانواده خود داشته اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه اظهار داشت: لازمه پاسداشت انقلاب رعایت قانون است در نتیجه پاسدار انقلاب نیز باید در وهله نخست رعایت کننده قانون باشد و قانون را حتی برای اهداف صحیح دور نزند.

سردار نقدی ادامه داد: پاسدار در هر جایگاهی که قرار دارد باید خود را در خط مقدم جبهه بداند و معاونت حقوقی سپاه نیز باید خود را در خط مقدم بداند.

وی گفت: از ابتدای انقلاب در حوزه حقوقی دچار کوتاهی بودیم.

نقدی اظهار کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی که با هدف تعالی انسان‌ها و ایجاد جامعه مبتنی بر قسط است، دارای اقتضائاتی است.

وی گفت: تحقق انقلاب و جامعه مبتنی بر قسط، رعایت قانون است، اصلا اعمال عادلانه قانون برای همه افراد و ایجاد جامعه قانون مدار از شاخصه‌های اصلی جامعه انقلابی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: بواسطه تسلط مستبدان بر کشور در ادوار گذشته، قانون گریزی به یک ارزش در تاریخ این کشور تبدیل شد، چرا که مردم می‌خواستند از زیر دست حاکمان ظالم و قوانین استبدادی فرار کنند و متاسفانه این موضوع الان نیز برخی مواقع درفرهنگ عمومی ما رسوخ کرده است.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز در این نشست گفت: در جریان آشوب‌های پاییز پارسال شاهد محکومیت برخی نوجوانان به دلیل آسیب به اموال عمومی و سایر موارد بودیم که دلیل اصلی این محکومیت‌ها جهل و عدم اشراف نوجوانان به مسوولتی حقوقی اقدامات آن‌ها در آشوب‌ها بود.

حسن عبدلیان پور با بیان اینکه "جهل به قانون رافع مسوولیت نیست" افزود: در این راستا با آموزش و پرورش هماهنگی شد تا برخی مسائل حقوقی متناسب با شرایط این سن به دانش آموزان در لابلای کتب درسی گنجانده است.

وی گفت: نتیجه این اقدام پنج یا ۱۰ سال بعد اثر خواهد داشت و در نهایت فهم و دانش حقوقی آحاد جامعه را افزایش خواهد داد.

همایش آموزشی معاونان حقوقی سپاه از رده‌های مختلف استانی و نیرو‌های چهارگانه سپاه با حضور ۶۰ مدیر مربوطه امروز پس از یک هفته فعالیت در مشهد پایان یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.