آغاز انتخابات در استان اصفهان + فیلم

انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۲ پس از عبور از مسیر پر پیچ و خم رقابت‌ها و تکاپو‌های سیاسی سرانجام فرا رسید .

اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز، جمعه مورخ ۱۱ اسفند آغاز شد و همه شعب در سراسر کشور و استان آماده رای گیری از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و قبل از آن) هستند.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان اصفهان ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.

افزون بر ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی و حفاظتی نیز برای برگزاری انتخابات در شعبه‌های اخذ رأی استان حضور دارند.

در مجموع ۱۶ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که ۱۵ حوزه جغرافیایی جز اصفهان هر کدام یک نماینده دارند و شانزدهمین حوزه انتخابیه که مرکز آن فرمانداری اصفهان قرار دارد مربوط به حوزه مسیحیان ارمنی جنوب ایران است.

یک هزار و ۷۶۸ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان ثبت نام کردند که نسبت به دوره گذشته که یک هزار و ۲۴۲ نفر ثبت نام کرده بودند، حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند.

امسال برای اولین بار تعداد یک یا بیشتر شعبه اخذ رأی ویژه رأی اولی‌ها در هر منطقه کلانشهر اصفهان در نظر گرفته شده که همه عوامل اجرایی این شعب نیز رأی اولی هستند.

همچنین ورزشکاران می‌توانند در سه نقطه پل خواجو، ورزشگاه تختی و میدان امام اصفهان به صورت صنفی حضور پیدا کرده و رأی خود را به صندوق بیندازند.

همه چیز در اصفهان برای ثبت قاب‌های خاطره انگیز از حماسه انتخاب مهیا شده و مردمان این خطه در آستانه بزنگاه سرنوشت سازِ انتخابات بار دیگر شگفتی می‌آفرینند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بطور همزمان امروز برگزار می‌شود.

 

آغاز انتخابات در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.