ایجاد پایگاه‌های اورژانس مرتبط با بانوان در آینده‌ای نزدیک

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایجاد پایگاه‌های مرتبط با بانوان جزو سیاست‌های سازمان اورژانس کشور است که ما در خراسان رضوی نیز آن را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم تعدادی از ماموریت‌های مرتبط با بانوان را انجام دهیم.

محمد علیشاهی مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس سیاست‌های سازمان اورژانس کشور از چند سال گذشته تعدادی از بانوان که شرایط فیزیکی، جسمی، روحی و علمی مناسبی داشتند در مقطع کاردانی به کارشناسی یا در واقع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه‌ها به عنوان کارشناس فوریت‌های پزشکی در حال تحصیل هستند و برخی فارغ‌التحصیل شدند.

او افزود: این موضوع در دانشگاه‌های مختلفی در سراسر کشور در حال انجام است که بانوان آموزش می‌بینند و بعد می‌توانند در دو بخش در اورژانس مشغول به کار شوند. یک بخش پاسخگویی به تلفن ۱۱۵ و دیگری حضور بانوان در پایگاه‌ها است.

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ایجاد پایگاه‌های مرتبط با بانوان جزو سیاست‌های سازمان اورژانس کشور است که ما در مشهد و خراسان رضوی نیز آن را دنبال می‌کنیم تا بتوانند تعدادی از ماموریت‌های مرتبط با بانوان را انجام دهند. در حال فراهم کردن شرایط فیزیکی در شان و منزلت حضور بانوان هستیم.

علیشاهی بیان کرد: این پایگاه‌ها در آینده در مشهد و سایر شهرها اضافه می‌شود که دو خانم و یک آقا با مدرک تحصیلی مرتبط و دارا بودن مهارت‌های لازم به ماموریت می‌روند.

او تصریح کرد: در مشهد در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم و این جزو برنامه‌های ما است تا بتوانیم با حضور این بانوان و فارغ‌التحصیل شدن آن‌ها از حضورشان استفاده کنیم. تعداد بانوانی که در مشهد حضور خواهند داشت نیز هنوز مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار