رئیس‌جمهور بلاروس تاکید کرد وضعیت مرز‌های این کشور و روسیه به دلیل استقرار سربازان و تجهیزات نظامی ناتو، آرام نیست.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هشدار داد که وضعیت در مرز‌های اروپا با این کشور و روسیه آرام نیست.

به گزارش خبرگزاری روسی ریا نووستی، لوکاشنکو در بیانیه‌ای امروز سه‌شنبه گفت: وضعیت در قاره اروپا و نزدیک مرز‌های ما با آرامش مشخص نمی‌شود. در مجاورت بلاروس و روسیه، تقریبا ۳۲ هزار سرباز از نیرو‌های مسلح مشترک ناتو مستقر شده اند.

او افزود: علاوه بر سربازان ناتو در مرز‌های ما، بیش از هزار خودروی زرهی، حدود ۱۶۰ سامانه توپ و خمپاره و ۲۳۵ فروند هواپیما و بالگرد مستقر شدند. در همین راستا اعلام شده که ناتو بزرگترین مانور‌های نظامی تاریخ خود را در ماه جاری در شرق اروپا و نزدیک به روسیه و بلاروس برگزار می‌کند.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که پیوستن فنلاند و در آینده نزدیک سوئد به ناتو موج جدید گسترش این پیمان به شرق محسوب شده و بوسنی و هرزگوین، مولداوی، گرجستان و صربستان نیز به ناتو کشیده خواهند شد.

ترس از درگیری ناتو با روسیه سراسر قاره اروپا را در برگرفته است. بطوریکه کشورهای این قاره برای درگیری هسته‌ای با مسکو روبرو می‌شوند. در همین راستا نشریه بیلد با منتشر کردن تصاویری نشان داد که فنلاند برای مقابله با حمله احتمالی روسیه در زیرزمین پناهگاه‌هایی برای دور ماندن از حمله هسته‌ای ساخته است.

به تازگی نیز درپی عدم ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از سوی آمریکا، روسیه توانسته است پیروزی چشمگیری بدست بیاورد و یکی دیگر از شهرهای اوکراین را کنترل کند. ناتو این برهه از زمان جنگ را سخت توصیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
مرگ بر ناتو
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار