مشاور مدیرعامل توانیر گفت: سازندگان مسکن از کولر گازی یا داکت اسپلیت به جای کولر آبی استفاده می‌کنند تا فضای کانال‌کشی کولر آبی حذف شده و متراژ مفید ساختمان افزایش یابد.

مجید فرمد مشاور مدیرعامل توانیر درباره چرایی گرایش بسیاری از مشترکان خانگی به سمت کولرهای گازی و داکت اسپیلت‌ها، گفت: در شرایط فعلی بین هزینه تمام شده برق و بهای پرداختی توسط مصرف‌کنندگان خانگی، به ویژه در مناطق گرمسیر کشور تفاوت زیادی وجود دارد و اصولاً سهم هزینه برق در بودجه خانوار اندک است؛ لذا حساسیت لازم در مصرف‌کننده جهت مدیریت مصرف برق تجهیزات سرمایشی ایجاد نمی‌شود.

او در ارتباط با تغییر درجه حرارت رفاه در اذهان شهروندان و نقش آن بر استفاده نامتعارف از کولرهای گازی افزود: به موضوع فاصله معنادار هزینه تمام شده برق و بهای پرداختی توسط مصرف‌کنندگان خانگی برق، تغییر درجه حرارت رفاه در اذهان شهروندان نیز اضافه شده است، به طوری که به جای تنظیم دمای کولر در مناطق گرم و مرطوب بر روی دمای آسایش (۲۵ درجه) شاهد هستیم که کولر بر روی دمای ۱۸ درجه و کمتر تنظیم می‌شود، این در حالی است که هر یک درجه کاهش دمای کولر گازی منجر به ۳ تا ۵ درصد افزایش میزان برق مصرفی می‌شود.

مشاور مدیرعامل توانیر روی آوردن مصرف کنندگان به سمت کولرهای گازی بی‌کیفیت را عامل مهمی در افزایش مصرف برق عنوان کرد و افزود: ورود تجهیزات سرمایشی ناکارآمد و غیربهینه به صورت قاچاق باعث شده است که مصرف‌کنندگان به واسطه هزینه بالای خرید کولر استاندارد و ارزانی تعرفه برق، به خرید این قبیل تجهیزات ناکارامد روی آورند.

او با انتقاد از سازندگانی که کانال‌های کولر آبی ساختمان‌ها را حذف می‌کنند، ادامه داد: موضوع قابل توجه دیگر این است که در مناطقی که نیازی به استفاده از کولر گازی نیست و تأمین دمای آسایش با کولر آبی که به مراتب مصرف برق کمتری دارد قابل انجام است، سازندگان منازل از کولر گازی یا داکت اسپلیت به جای کولر آبی استفاده می‌کنند تا فضای مورد نیاز برای کانال‌کشی کولر آبی حذف شده و متراژ مفید ساختمان اندکی افزایش یابد.

فرمد با اشاره به اینکه در مناطق معتدل نظیر تهران و گرم و خشک مانند یزد، کولرهای آبی جدید که کم‌مصرف و پربازده هستند کاملاً قابل استفاده بوده و استفاده از کولر گازی و سایر سامانه‌های سرمایشی مشابه توصیه نمی‌شود، اظهار داشت: استفاده از کولرهای گازی استاندارد و پربازده تنها برای مناطق گرم و مرطوب نظیر مناطق ساحلی کشور موجه است و در این مناطق نیز ضروری است تا این سیستم‌های سرمایشی بر روی دمای آسایش ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم شوند.

او در همین رابطه افزود: باید در ساخت‌وسازهای جدید منازل مسکونی نظیر نهضت ملی مسکن و نیز در زمان بازسازی منازل، مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، به ویژه از نظر عایق‌بندی حرارتی پوسته خارجی ساختمان و استفاده از پنجره دوجداره استاندارد مورد توجه قرار گیرد که به رفع ناترازی برق در تابستان و گاز در زمستان کمک کند.

مشاور مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه در مناطق ساحلی نیز تعویض کولرهای پنجره‌ای فرسوده با کولرهای گازی پربازده مورد تاکید است، ادامه داد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این اقدام به ازای هر کولر تعویض شده باعث ۱.۵ کیلوات پیک‌سایی می‌شود. ضمناً با توجه به دوره طولانی استفاده از کولر گازی در مناطق گرم و مرطوب این اقدام به ازای هر کولر تعویض شده سالانه منجر به ۷۰۰۰ کیلوات‌ساعت صرفه‌جویی برق و به دنبال آن کاهش مصرف گاز و سایر سوخت‌های فسیلی در نیروگاه و پیامدهای زیست محیطی خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون دیگر روش‌های صرفه‌جویی در مصرف برق از طریق کولرهای گازی گفت: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی دمای آسایش (۲۵ درجه یا بالاتر)، نصب و نگهداری صحیح کولر گازی که باعث افزایش کارایی آن می‌شود و تعویض و تمیز کردن منظم فیلترها نیز می‌تواند بین ۵ تا ۱۵ درصد مصرف برق را کاهش دهد.

فرمد در بخش پایانی سخنان خود درباره اقداماتی که می‌تواند به افزایش بهره‌وری در بخش سیستم‌های سرمایشی مؤثر باشد، گفت: در دسترس بودن تجهیزات سرمایشی استاندارد در بازار مصرف، جلوگیری از ورود تجهیزات سرمایشی غیراستاندارد به کشور، الزام به رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازهای جدید و نیز انجام پیش‌نیازهای لازم جهت نصب برچسب انرژی برای ساختمان‌ها به مدیریت مصرف انرژی در بخش سامانه‌های سرمایشی به ویژه کولرهای گازی کمک می‌کند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
این فرد درکی از این موضوع که آب بسیار گران بها تر از برق است رو نداره.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۶:۱۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ولی ایشون توضیح ندادن کمبود اب و هزینه انتقال اب از دریا به یزد و... برای جبران کمبود و مصرف اب کولر های ابی چطور جبران میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
حضراتیکه این نظرها رو میدن باید به دفاتر خودشون سر زد و دید که سیستم سرمایشی خودشون چیه توی سواحل جنوبی تنظیم سیستم روی دمای بیست و پنج درجه دمای رفاه نیست دمای شکنجست آقایون معنای شرجی رو نمیفهمن معنای بازده رو هم نمیقامن مگر وقتی کولر رو روی بیست و پنج بزارن فکر کردید دمای محیطی هم میشه همون بعدم اون الاغیکه درجه بیست و پنج رو گفته نمیوونه دوی دنیای بیرون اونجاهاییکه عقل و تخصص حاکمه دمای رفاه یک عدد ثابت نیست بلکه بین هجده تا بیست و چهاره نه فقط بیست و پنج اونجاهاییکه آدم حسابیها مسئولیت دارن سعی میکنن تولید رو بسمت سییتماای کم مصرف و بازده بالا ساختمانهای کم اتلاف و شیوه های اینچنانی سوق بدن نه اینکه بخاطر نفهمی و ناکار آمدی خودشون به مردم بگن شما سختی تحمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
شمسعلی
۰۰:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
افغانیارو بیرون کنید همه صاحب کولرگازی می‌شویم که هیچ ، هم برق ذخیره میشه هم آب هم نان .
وقتی اینا نباشن ارزونی میاد میتونیم کولرگازی خارجی بخریم و استفاده کنیم ، بحران برق و آبم حل میشه ، چهره شهرم قشنگ میشه ، مشکل مسکن هم حل میشه ، مشکل بیکاری هم حل میشه ، مشکل بهداشت و بیماریم حل میشه ، بزرگترین بار کشور برداشته میشه ، اینارو بیرون کنید چه مجاز چه غیرمجاز چه متولد ایران چه اونی که چندین نسل اینجا بوده ، ایران سرزمین افغانان نیست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
آقای عاقل کشور با مشکل کم آبی روبروست خبر نداری
واقعأ که
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
مقدار مصرف آب و برقی که در کولرهای آبی مصرف میشه چندین برابر مصر برق کولر آبیه.آبا بهتر نیست که با کمبود آب در کشور از کولر آبی دل بکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین رسان نژاد
۲۱:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
علت اصلی رویکرد مردم به سمت کولر گازی پوشش پشت بام با ایزوگام می باشد. متاسفانه ایزوگام پشت بام با انعکاس نور خورشید و بازتاب دوباره آن باعث افزایش دمای هوا در اطراف کولر آبی و کاهش اثربخشی آن می‌شود. سال های سال است که کولر آبی در مناطق مرکزی و حاشیه کویر پاسخگو خنک کننده هوای منازل در تابستان است و این بخاطر پوشش پشت بام در گذشته با آسفالت بوده است. در نتیجه اگر از موبر آبی استفاده می کنید مراتب انعکاس نور خورشید در اطراف کولر آبی باشید و با کنترل آن می توان بازدهی کولر آبی را افزایش داد. با تشکر از اطلاع رسانی سایت خوب شما حسین رسان نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
چرا همیشه باید توپ و تو زمین ملت انداخت ودنبال بهانه برای زیاد کردن بهای برق وگاز بود در صورتیکه ما میتوانیم با اندیشه سالم برق را راحت تر از اب وگاز تولید کرد.چرا به ابی که در کولر ابی مصرف میشه توجه نمیکنید. در صورتیکه.برای تولید برق میتوان از انرژی باد وخورشید استفاده کرد
Bulgaria
حنان
۱۵:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
آقای محترم شما تابستان تشریف بیارید بندرعباس ببینیم با دمای ۲۵ درجه کولر آسایش دارید یا نه. یعنی چی درجه حرارت آسایش تغییر کرده. مردم میخوان رفاه و آسایش داشته شما وظیفته فراهم کنی
Iran (Islamic Republic of)
نیو
۱۴:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
چهل سال بیچاره مون کردن با شعار انرژی اتمی حق ماست
پس چرا الان میگن گاز نیست برق نیست قرار بود انرژی اتمی همه کارها رو راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
احمد نظری
۱۴:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
به دلیل کم بود آب استفاده از کولر گازی بهتر است اما قیمت کولر گازی و قیمت برق مصرفی آن هزینه بالایی دارد و در ضمن اصلا کسی نمی تواند با این قیمت نجومی خانه صاحب خانه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
چطوری پولشو پرداخت کنند؟ الان بخاری حذف شده میگن پکیج بزار منم در توانم نیست درمونده شدم. همین کم مونده کولرم حذف کنند.
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۳:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
آدمها همیشه یا در زمان بد در یک مکان خوبن یا بالعکس!!!ما متاسفانه علاوه بر اون دچار مسئولین بد و کوتاه فکر هم افتادیم...دولت باید برای استان‌های گرمسیر یارانه کولر گازی در نظر بگیرد تا ملت تشویق به استفاده از کولر گازی شوند نه اینکه کولر آبی ارزان‌تر باشد که ملت به سمت کولر آبی بروند...مملکت بحران آب دارد آقایان
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام. همونجور که خیلی از عزیزان گفتن، ایران با بحران آب روبروست و نمی توان آب تولید کرد ولی توانایی تولید برق وجود داره! جدای از این بنظر میاد مسولان مملکت تو ایران زندگی نمیکنن و جوری حرف میزنن انگار همیشه مردم مقصر اصلی هستن و هیچ وقت از وضعیت بد اقتصادی مردم و ممنوعیت واردات لوازم خانگی با کیفیت صحبت نمیکنن و انتظار دارن در شرایط غیر عادی که عاملش سیاستهای غلط بوده مردم رفتار عادی داشته باشن! البته مسلما مسولان و فرزندان مسولان در ایران زندگی نمیکنن تا وضعیت مردم رو درک کنن!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
در کشور ما که آب کم داریم عاقلانه و هوشمندانه ترین تصمیم حذف کولر آبی است .کشور می تواند برق اتمی برق نیروگاه سوخت فسیلی .برق خورشیدی وبادی تولید کند برای کولر گازی اما آب از کجا تولید کند .مسئولی که نظرش حذف کولر گازی است .چیزی از مدیریت منابع نمی فهمد
Iran (Islamic Republic of)
Sadegh
۱۰:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
آقای مدیر عامل توانیر نفرمودند در محل کار خودشان چند اسپیلت روی دمای 18و در منزل چندصد متریشون چند تا داکت اسپلیت دارند ما و بسیاری از مردم عادی همون کولر آبی برایمان آرزواست
سخنرانی که فرمودند برای هم رده های خودشان بفرمایند آنان که از قبض میلیونی بی حساب اند وگرنه ما برای 30هزار تومان قبض در منزل مان 3روز عزای عمومی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
کولر گازی = کرونا
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
خب کولر آبی هم مصرف آبش زیاده . یک دستگاه کولر آبی در شبانه روز ۲۰۰ لیتر آب مصرف میکنه و اونم آب خوردن و تصفیه شده که واقعا حیفه . این همه مردم هزینه دادن الان باید برق کشور اتمی میشد و همه وسایل برقی و کشور ما که با مشکل کم آبی مواجه هستش استفاده از کولر آبی احمقانه است .
Germany
بی طرف
۱۹:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
برق اتمی با زباله های هسته ای فوق العاده خطرناک است .دنیا بسوی نیروگاه خورشیدی روی اورده .بی زیان و سازگار با طبیعت و محیط زیست .کمی مطالعات خود را بالا ببرید .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
کولر آبی مصرف برق کمتری داره ولی ما به علت خشکسالی بیشتر نیاز به مدیریت آب داریم نیروگاههای برق آبی هم باید جمع بشه
دریاچه ها و تالاب ها رو خشک کردید و گردوغبارش از کانال کولر وارد خونه میشه این رو چیکارش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
به به چقدرمتخصص پس چرا اینقدر مشکلات?زیادن همه نظر میدن
Iran (Islamic Republic of)
مهندس م همتا
۰۷:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام
اولا تیتر مشکل دارد ایشان با حذف کانال کولر به بهای افزایش متراژ مخالف هستند
دوم در مورد نحوه تنظیم دما کسی دیوانه نیست تا دما را وسط تابستون روی ۱۸تنظیم کنه بعد بافت به تن کنه هرکسی باتوجه به نیازش دمای مطلوب رو انتخاب می‌کنه و باید توجه داشت که در این وضعیت اقتصادی همان تفاوت اندک پول برق هم باز اضافه بردوش بسیاریست مضاف اینکه همه میدانند با فشار به دستگاه های مبردگازی استهلاک به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و هیچکس با توجه به قیمت این محصولات که با دلار محاسبه می‌شود حاضر به مستهلک کردن دستگاه خود نیست به جز عده ای که دارای روابط ویژه و حقوق های نجومی هستند که برای خنک کردن ویلا های وسیعشان قیمت برق تا ثریا هم برود ایشان جلوتر رسیده و به امید همجواری با ثریا با بوق های مکرر آلودگی صوتی ایجاد میکنند?
اما در واقعیت کولرهای آبی با تکنولوژی ماقبل تاریخی خود مشکلات بسیاری دارند
،۱: اشغال فضای متر خداد تومنی
۲: عدم توانایی در حذف آلودگی و غبار
۳: مرطوب نمودن محیط و ایجاد محیطی مناسب برای رشد انواع باکتری
۴: کثیف شدن کانالها توسط دود و خاک و عدم امکان پاکسازی
۵ : دریچه های فاقد کارایی و اتلاف گرما در زمستان
۶ : عدم استفاده از کلید خودکار دما در بسیاری از منازل
۷ : کیفیت نا مناسب نحوه اتصال کولر به کانال و فراهم نمودن فضای مناسبی جهت زندگی انواع پرندگان و حشرات داخل کانال
۸ : عدم راندمان بهینه
۹ : عدم امکان کاهش دما بیش از مقداری مشخص
۱۰ : نگهداری سخت و استهلاک بالا خصوصا بخاطر املاح و سختی آب در اکثر مناطق ایران
۱۱ : عدم نظارت بر کیفیت و قیمت قطعات و قدیمی بودن طراحی آنها که در جزیی ترین حالت باعث سرریز آب و هدر رفتن آن می‌شود
۱۲ : نیاز به زمان طولانی استفاده پس از مدت خاموشی بالای چند ساعت برای رسیدن به حداقل دمای مطلوب و ....
اما با تمام این تفاسیر هنوز کولر آبی گزینه مناسبی برای بسیاری از مناطق و بودجه خانوارهای ایرانی است که با رعایت چند نکته میتوان اندکی بهره‌وری آن را افزایش داد
۱ : طراحی اصولی ساختمان و جانمایی کولر در کنار واحد تا باعث حذف کانال و هدر رفتن فضا و سرمای ایجاد شده گردد
۲: عایق نمودن دیوارها ، سقف و کف ساختمان
۳: استفاده از پنجره‌های دوجداره با فریم پی‌وی‌سی یا چوبی
۴ : استفاده از سایبان بروی کولر
۵ : استفاده از فیلتر های ذرات غبار
۶ : استفاده از دریچه های با کیفیت با قابلیت تنظیم جهت و بازو بسته نمودن کامل مسیر
۷ : استفاده از برزنت یا پارچه های مقاوم یا بنر چند لایه با اتصال مناسب جهت اتصال کولر به کانال
۸ : استفاده از ترموستات یا کلید خودکار دما
۹ : بازرسی مداوم و تعویض به موقع پوشال یا سلولز
۱۰ : عدم استفاده از اجاق گاز ، اتو ، سماور ،تلویزیون ، باز نمودن بی مورد درب یخچال و روشن نمودن بی دلیل کلیه وسایل برقی در ساعات اوج گرما زیرا باعث تولید گرما میگردند
۱۱ : قطع دوشاخه یا خاموش کردن کلید چند راهی برق وسایل برقی مانند تلویزیون ، گیرنده ها و شارژرها زیرا علاوه بر کاهش عمرشان هم گرما ایجاد کرده و هم برق زیادی مصرف می‌کنند
۱۲: عدم استفاده از دستگاه های ورزشی مانند تردمیل در خانه که بجای آن میتوان در ساعات خنکای هوا در فضای باز که نشاط بیشتری به همراه دارد ورزش کرد
۱۳: باز نمودن پنجره‌ها در ساعات نزدیک به طلوع آفتاب که دما به حداقل می‌رسد تا دمای اجزای ساختمان مانند دیوارها و اثاثیه کاهش یابد زیرا انرژی بسیاری بابت سرد نمودن همین اجزای محیط مصرف میشود
و اما نکته مهم خدمات دولتی
۱ : نظارت بر تولید کولرهای آبی و قطعات آن
۲ : تشویق مخترعان و مبتکران برای افزایش بهره‌وری کولرهای آبی و یا مبرد کم مصرف دیگر هرچند جزیی
۳ : پرداخت یارانه به خانوارهای مصرف کننده کولر گازی جهت خرید کولر گازی با بازدهی بالا
۴ : نظارت بر اجرای دقیق عایق کاری حرارتی ساختمان هنگام احداث بنا
۵ : ارائه یارانه به خانواده ها برای تعویض پنجره های فلزی با انواع پنجره های عایق حرارتی که باعث صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز در تابستان و زمستان می‌شود
۶ : اجبار به استفاده مجتمع های مسکونی و فضاهای اداری و تجاری از چیلرهای جذبی گاز سوز
االبته در اینجا باید عرض کنم که قیمت بالای محصولات با بهره‌وری بالا یا دارای اینورتر در زمینه کاهش دمای محیط صرفاً بخاطر تکنولوژی ساخت آنها می‌باشد و اگر حکومت به مهندسین ایرانی در شرکت های خصوصی تاکید میکنم خصوصی باور داشته باشد و پس از راه‌اندازی آنها یارانه را از بخش مصرف به تامین مواد اولیه مانند مس و آلومینیوم و آهن که خوشبختانه دارای ذخایر غنی آنها هستیم منتقل سازد میتوان با قیمتی به مراتب پایین‌تر این محصولات را در میهن خودمان و برمبنای شرایط آب‌وهوایی ایران تولید کرد و با ارایه ضمانت ، بیمه و خدمات پس از فروش معتبر (هرچند به علت عدم توانایی تولید ریزپردازنده‌ها امکان داخلی سازی ۱۰۰ درصدی را نداریم)مردم را ترغیب به استفاده آنها نمود و با بکار گیری R&D و TQM مستمر باتوجه به شرایط بومی آنرا تبدیل به بهترین و با صرفه ترین محصولات کرد که خریدار منطقی چاره‌ای جز خرید آن در پیش خود نبیند
در ا نتها باید خاطر نشان کنم که هر محصول در بازار آزاد بر مبنای مکانیزم بازار ارزش گذاری می‌گردد و تحمیل انواع فشارهای دستوری جز اینکه روند درست سیستم را برهم زند هیچ سود و عابدی نداشته و بارها ثابت شده که در بلند مدت به جز زیان همراه ندارد پس به جای امر و فرمایش استفاده از علم و متخصصان را در اولویت قرار داده و از خوبتر بینی بیمار گونه دست برداریم زیرا یک پزشک برای درمان یک بیمار ابتدا دنبال علت وقوع بیماری سپس تاثیر آن و در آخر نحوه مدیریت درمان آن باتوجه به شرایط بیمار و کمترین عوارض جانبی می‌گردد و هرگز به بیار نمی‌گوید باید خوب شوی چون من رییس این درمانگاه هستم و به تو میگویم
به امید بالندگی ایران و ایرانی

بهمنماه ۱۴۰۲
ومن الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
نیو
۱۴:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
چقدر کامل نوشتید خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
در شهرهای های خشک و گرم کولر آبی خوبه چون رطوبت بدن رو حفظ می کنه بر عکس کولر گازی که تمام رطوبت بدن رو می گیره و بیشتر آبی که از شیلنگ تخلیه خارج میشه همین رطوبت بدنه
در شهرهای پر از رطوبت و دم داشتن هوا اما کولر گازی خوبه چون رطوبت زاید رو دفع می کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهندس م همتا
۰۷:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام
اولا تیتر مشکل دارد ایشان با حذف کانال کولر به بهای افزایش متراژ مخالف هستند
دوم در مورد نحوه تنظیم دما کسی دیوانه نیست تا دما را وسط تابستون روی ۱۸تنظیم کنه بعد بافت به تن کنه هرکسی باتوجه به نیازش دمای مطلوب رو انتخاب می‌کنه و باید توجه داشت که در این وضعیت اقتصادی همان تفاوت اندک پول برق هم باز اضافه بردوش بسیاریست مضاف اینکه همه میدانند با فشار به دستگاه های مبردگازی استهلاک به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و هیچکس با توجه به قیمت این محصولات که با دلار محاسبه می‌شود حاضر به مستهلک کردن دستگاه خود نیست به جز عده ای که دارای روابط ویژه و حقوق های نجومی هستند که برای خنک کردن ویلا های وسیعشان قیمت برق تا ثریا هم برود ایشان جلوتر رسیده و به امید همجواری با ثریا با بوق های مکرر آلودگی صوتی ایجاد میکنند?
اما در واقعیت کولرهای آبی با تکنولوژی ماقبل تاریخی خود مشکلات بسیاری دارند
،۱: اشغال فضای متر خداد تومنی
۲: عدم توانایی در حذف آلودگی و غبار
۳: مرطوب نمودن محیط و ایجاد محیطی مناسب برای رشد انواع باکتری
۴: کثیف شدن کانالها توسط دود و خاک و عدم امکان پاکسازی
۵ : دریچه های فاقد کارایی و اتلاف گرما در زمستان
۶ : عدم استفاده از کلید خودکار دما در بسیاری از منازل
۷ : کیفیت نا مناسب نحوه اتصال کولر به کانال و فراهم نمودن فضای مناسبی جهت زندگی انواع پرندگان و حشرات داخل کانال
۸ : عدم راندمان بهینه
۹ : عدم امکان کاهش دما بیش از مقداری مشخص
۱۰ : نگهداری سخت و استهلاک بالا خصوصا بخاطر املاح و سختی آب در اکثر مناطق ایران
۱۱ : عدم نظارت بر کیفیت و قیمت قطعات و قدیمی بودن طراحی آنها که در جزیی ترین حالت باعث سرریز آب و هدر رفتن آن می‌شود
۱۲ : نیاز به زمان طولانی استفاده پس از مدت خاموشی بالای چند ساعت برای رسیدن به حداقل دمای مطلوب و ....
اما با تمام این تفاسیر هنوز کولر آبی گزینه مناسبی برای بسیاری از مناطق و بودجه خانوارهای ایرانی است که با رعایت چند نکته میتوان اندکی بهره‌وری آن را افزایش داد
۱ : طراحی اصولی ساختمان و جانمایی کولر در کنار واحد تا باعث حذف کانال و هدر رفتن فضا و سرمای ایجاد شده گردد
۲: عایق نمودن دیوارها ، سقف و کف ساختمان
۳: استفاده از پنجره‌های دوجداره با فریم پی‌وی‌سی یا چوبی
۴ : استفاده از سایبان بروی کولر
۵ : استفاده از فیلتر های ذرات غبار
۶ : استفاده از دریچه های با کیفیت با قابلیت تنظیم جهت و بازو بسته نمودن کامل مسیر
۷ : استفاده از برزنت یا پارچه های مقاوم یا بنر چند لایه با اتصال مناسب جهت اتصال کولر به کانال
۸ : استفاده از ترموستات یا کلید خودکار دما
۹ : بازرسی مداوم و تعویض به موقع پوشال یا سلولز
۱۰ : عدم استفاده از اجاق گاز ، اتو ، سماور ،تلویزیون ، باز نمودن بی مورد درب یخچال و روشن نمودن بی دلیل کلیه وسایل برقی در ساعات اوج گرما زیرا باعث تولید گرما میگردند
۱۱ : قطع دوشاخه یا خاموش کردن کلید چند راهی برق وسایل برقی مانند تلویزیون ، گیرنده ها و شارژرها زیرا علاوه بر کاهش عمرشان هم گرما ایجاد کرده و هم برق زیادی مصرف می‌کنند
۱۲: عدم استفاده از دستگاه های ورزشی مانند تردمیل در خانه که بجای آن میتوان در ساعات خنکای هوا در فضای باز که نشاط بیشتری به همراه دارد ورزش کرد
۱۳: باز نمودن پنجره‌ها در ساعات نزدیک به طلوع آفتاب که دما به حداقل می‌رسد تا دمای اجزای ساختمان مانند دیوارها و اثاثیه کاهش یابد زیرا انرژی بسیاری بابت سرد نمودن همین اجزای محیط مصرف میشود
و اما نکته مهم خدمات دولتی
۱ : نظارت بر تولید کولرهای آبی و قطعات آن
۲ : تشویق مخترعان و مبتکران برای افزایش بهره‌وری کولرهای آبی و یا مبرد کم مصرف دیگر هرچند جزیی
۳ : پرداخت یارانه به خانوارهای مصرف کننده کولر گازی جهت خرید کولر گازی با بازدهی بالا
۴ : نظارت بر اجرای دقیق عایق کاری حرارتی ساختمان هنگام احداث بنا
۵ : ارائه یارانه به خانواده ها برای تعویض پنجره های فلزی با انواع پنجره های عایق حرارتی که باعث صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز در تابستان و زمستان می‌شود
۶ : اجبار به استفاده مجتمع های مسکونی و فضاهای اداری و تجاری از چیلرهای جذبی گاز سوز
االبته در اینجا باید عرض کنم که قیمت بالای محصولات با بهره‌وری بالا یا دارای اینورتر در زمینه کاهش دمای محیط صرفاً بخاطر تکنولوژی ساخت آنها می‌باشد و اگر حکومت به مهندسین ایرانی در شرکت های خصوصی تاکید میکنم خصوصی باور داشته باشد و پس از راه‌اندازی آنها یارانه را از بخش مصرف به تامین مواد اولیه مانند مس و آلومینیوم و آهن که خوشبختانه دارای ذخایر غنی آنها هستیم منتقل سازد میتوان با قیمتی به مراتب پایین‌تر این محصولات را در میهن خودمان و برمبنای شرایط آب‌وهوایی ایران تولید کرد و با ارایه ضمانت ، بیمه و خدمات پس از فروش معتبر (هرچند به علت عدم توانایی تولید ریزپردازنده‌ها امکان داخلی سازی ۱۰۰ درصدی را نداریم)مردم را ترغیب به استفاده آنها نمود و با بکار گیری R&D و TQM مستمر باتوجه به شرایط بومی آنرا تبدیل به بهترین و با صرفه ترین محصولات کرد که خریدار منطقی چاره‌ای جز خرید آن در پیش خود نبیند
در ا نتها باید خاطر نشان کنم که هر محصول در بازار آزاد بر مبنای مکانیزم بازار ارزش گذاری می‌گردد و تحمیل انواع فشارهای دستوری جز اینکه روند درست سیستم را برهم زند هیچ سود و عابدی نداشته و بارها ثابت شده که در بلند مدت به جز زیان همراه ندارد پس به جای امر و فرمایش استفاده از علم و متخصصان را در اولویت قرار داده و از خوبتر بینی بیمار گونه دست برداریم زیرا یک پزشک برای درمان یک بیمار ابتدا دنبال علت وقوع بیماری سپس تاثیر آن و در آخر نحوه مدیریت درمان آن باتوجه به شرایط بیمار و کمترین عوارض جانبی می‌گردد و هرگز به بیار نمی‌گوید باید خوب شوی چون من رییس این درمانگاه هستم و به تو میگویم
به امید بالندگی ایران و ایرانی

بهمنماه ۱۴۰۲
ومن الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
با شرف این ماه هزینه برق ۱۰ برابر شده تو شرف داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
متاسفم که از جایگاه گرم و نرم سخن میرانی،گرمای اصفهان کلافه کنندع شده توانیر در گرم شدن ایران اولین سهم را دارد ،در ضمن قبض‌های براوردی نیز دستبرد به جیب ملت است و نبود کنتور برق نیز برای محاسبه برق مصرفی خانوار در اضافه محاسبه شدن پول برق کاملا عمدی است کنتورهای برق نیز با خطای حداقل ۱۰درصد پول بیشتری به جیب دولت میریزند و فروش برق گران را برای وزارت شما شیرین میکنند،شما میفرمایید برق ارزان است؟
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۲:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کسی که شرایط خرید داکت اسپیلیت و کولر گازی نداشته باشد چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
فعلا که قیمت آب هم سرسام آور شده حتی استفاده از کولر آبی هم برای مصرف کننده هزینه زیادی داره. این یک بهانه برای افزایش مجدد بهای برق است.هر سال برق و آب و گاز سه برابر می‌کنند و حقوق را 20 درصد فقط اول سال افزایش میدن.
Iran (Islamic Republic of)
داود فاتحی
۱۹:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کلرگازی اصلا خوب نیست مصرف برق بالا و هزینه های زیاد مخصوصا در سن بالا اصلا خوب نیست ،
Iran (Islamic Republic of)
?
۱۹:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام
من اهواز زندگی می کنم. در مناطق گرم به بیش از یک کولرگازی( اسپلیت یا ...)در خانه نیاز هست.میزان BTU (قدرت سرمایش) کولر خریداری شده معمولا با توجه متراژ خانه، محل نصب کولر، و... البته میزان پول آدم انتخاب می‌شود.

اتفاقا تجربه نشان می‌دهد بهتر است همه خانه‌ها کانال کولر سراسری داشته باشند تا در اتاقی که امکان نصب کولر نیست هم بشود اتاق را خنک کرد.

نکته مغفول مانده در معماری امروزه تقریبا همه شهرهای ایران.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
نادان اب که ارزشش بیشتر از برق است
Iran (Islamic Republic of)
Samad
۱۸:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ایا تامین لوازم خانگی مناسب وظیفه مصرف کننده است یا قاچاقچی یا دولت ومصرف برق بیش از استاندارد فقط کولر گازی است
Iran (Islamic Republic of)
پ
۱۸:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کولر گازی خیلی خوب است ماکه راظی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام تنها چاره اینکه تو غار زندگی کنی تو زمستون گرم تو تابستون خنک خیال وزارت نیرو هم راحت .یا اینکه مثل قدیما خانه های زیرزمینی درست کنید آپارتمان را حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
آقای مشاور معاون توانیر شما کجا مدرک گرفتی.که درک نمیکنی بااین بحران بی آبی هرکولر آبی استاندارد به اندازه آب یک خانوار مصرف آب شرب تسویه شده مصرف دارد هزینه اضافی کانال کولر آبی بماند.بهتر است این پست مدیریت را به اهل فن بسپارید.شما کشور رابا بحران مواجه کردید ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۸:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
اگر موقع ساخت عایق بندی ساختمان طبق اصول فنی و مهندسی انجام بشه از هدر رفت انرژی خیلی جلوگیری میشه.با توجه به کم آبی پیش رو دولت می‌تونه تعرفه برق را مثل مناطق گرم محاسبه کنه تا مردم از کولر گازی و یا اسپلیت استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
شیراز
۱۸:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
بادگیر وبادبزن هم راهکار خوبیه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کامنت ها را خواندم و از اینکه با این افراد شدیم ۸۵ میلیون رنجیده شدم ، ابتدا باید بدانید این جناب مشاور کاملا حرف علمی و منطقی زده است کولر گازی علاوه بر مصرف برق بالا در زمینه زیست محیطی هم زیانبار است ، به صورت ساده برایتان عنوان می کنم که متوجه بشوید ، استفاده از همین کولرهای گازی خود یکی از عوامل گرم شدن کره زمین است اگر شما نزدیک موتور این کولرها شوید هنگام کار متوجه میشوید چه حرارتی از خود تولید می کنند حالا در سطح وسیع این حرارت ببینید چقدر تاثیر در کرم شدن محیط شهر دارد همچنین کولر خودروها در سطح شهر چه تعداد خودرو هستند که کولر خود را روشن می کنند که گرمای موتور خودرو را دو چندان می کنند همه اینها موجب خسارت به محیط زیست میشوند ، حالا شما در کنار یک کولر آبی قرار بگیرید ببینید چقدر از خود حرارت ایجاد می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
اگه فکر آب وبرق هستن این همه مهاجر را بیرون کنند که مثل موریانه تمام منابع را دارند میدخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
حذف کانال چه ربطی به متراژ ساختمان داره ،نخبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
اگه راست میگید به فکر بارندگی باشید به فکر این همه آلودگی ها باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ما از ترس پول برق نتونستیم امسال از داک اسپلیت استفاده کنیم بعد این چی میگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
خب احمق مگه داک اسپلیت کانال کشی کولر نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
خبلی خیلی واضحه که طرح این موضوع زمینه سازی برای افزایش بیشتر هزینه برق هستش ، وگرنه شهرداری ها میتونن سازندگان رو ملزم به کشیدن کانال کولر آبی کنن ، اما بنظر من وزارت نیرو در فصل تابستان برعکس اونچه که تاحالا عمل کرده نرخ هزینه برق رو باید کاهش بده تا با استفاده بیشتر مردم از کولرهای اسپیلیت در مصرف آب توسط کولرهای آبی صرفه جویی بشه . همچنین با برقی کردن پکیج و استفاده از دوش های قابل تنظیم برقی در مصرف گاز و هدر رفت آب در موقع استحمام مردم باید استفاده بشه . شیرهای سینک ظرفشویی هم با برقی شدن در حد زیادی از هدر رفت آب جلوگیری میکنند چون عملکردشون بلافاصله ست و مثل حالت گازی تا گرم شدن آب بخش زیادی از آب هدر نمیره ، دوش برقی حمام هم همین وضعیت رو داره .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
متأسفانه متخصصین ما فقط اسم متخصص رو یدک میکشن و فقط به فکر مصرف برق هستند و به این فکر نمیکنن که کولرهای آبی چه بخش عظیمی از آب رو در طول فصل تابستان مصرف میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۳:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
در مناطق خشک باید کولر آبی باشه که رطوبت رو تامین کنه. فقط بحث سر خنک کردن نیست. کمبود رطوبت برای ریه مشکل درست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
یزد و اصفهان و بعضی شهرها که دیگه کولر آبی جواب نمیده . دمای ۴۵ درجه را کولر آبی میاره رو چند درجه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بنده ی خدا
۱۳:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ما که کولر آبی مون با گاز و کولر گازیمون با آب کار میکنه و اصلامصرف برق نداریم/ بخاریمون با نفت و آبگرمکنمون با گازوییل کار میکنه یک زندگی بسیار شاد و با نشاطی هم داریم و همه خوشحال و خندان روزگار را میگذرانیم...چشم حسودان هم بترکه ایشاللا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
توجیه دیمر استفاده از کولر گازی کم آبی وخشکسالی است که در تابستان بدلیل کمبود آب وفشار پایین کولر آبی نمی تواند هوای خنک ساختمان را تامین نماید
United States of America
نازنین
۱۲:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
بله ولی اصلاً بعضی مناطق اصلاً برق ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
شما دروغ راس آمریکا هستی برای ما نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
مگه آمریکا برق داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
میخواید برق گرون کنید دنبال بهونه هستید.
اولا که کولر قاچاق وارد میشه مشکل مردم نیست ا
دوما به هیچکس ربطی نداره که درجه کولر رو چند بزارن.
نمیدنم چرا از همون اول هم با تکنولوژی جدید مشکل دارید
یجوری حرف میزنید که ۸۰ میلیون ادم متوجه نیستن
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا علیزاده
۲۱:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
نمیدونم چرا عادت کردید به هر چیزی ایراد بگیرید، گرون کردن نیاز به بهانه نداره. اتفاقا ۸۰ میلیون متوجه میشن ولی آدمهایی مثل شما متوجه نمیشن. ممکنه قانون به کسی ربط نداشته باشه ولی وجدان واتساپی هم به کسی ربط نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۲۲:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
آقای محترم کاش دو قدم اونورتر از محل زندگیت میرفتی تا ببینی مردم اروپا اصلاً چیزی به عنوان کولر تو منازلشون تعریف نشده بخاطر هزینه برق که اصلاً به صرفه نیست ، ضمناً اینکه زبان واضح رو متوجه نمیشی مشکل خودته بقیه هشتاد میلیون ایرانی کاملاً متوجه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
وقتی صحبت از حق مردم میشه محاسباتشون به یه قرون دوزار میرسه اما وقتی میخوان واسه خودشون لقمه بگیرن تریلی تریلی واسه سوراخشون کمه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا علیزادا
۲۱:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
متونی بگی این خودشون یعنی کی و کیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
معلوم نیست کدوم آقازاده میخواد اسپلیت وارد کنه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
چه ربطی به متراژ خانه داره؟!؟ دوما، اسپلیت گران‌تر از کولر آبی وهمچنین برای همه نوع آب وهوا مناسب نیست؟! فقط برای هوای گرم مرطوب مناسبه؟!! چرابدون کارشناسی قوی، به کارهای پرهزینه ومضر، برای مردم دست می زنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا علیزاده
۲۱:۴۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
آقاجان یک طرحی بنده خدایی داده حرفی زده، هنوز نه به داره نه به باره، نه اجرایی شده شما رو به خدا منطقی باشید، به جاب اینکه معایب و و محضنات طرح رو بگید شروع میکنید به چرت پرت گویی، آقای ناشناس بدون اینکه جرت و پرت بگه، اشکالات طرح رو گفته. خدا خیرش بده.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
سلام باحذف یارانه انرژی برق واخذقیمت تمام شده به اضافه سودتمام مشکلات حل میشودومصرف کنندگان رابه مصرف بیشتر تشویق نمایند وسودحاصله راصرف توسعه زیرساخت تولیدبرق نمایندومصرف کنندگان راسهامدارشرکت توانیرنمایند.
France
کارمند
۱۷:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
حقوقها .و قیمت خودرو و واردات خودرو هم آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
مسئول که خنگ باشه اوضاع مملکت همینه دیگه
شما باید در کشوری که آب نداره و از انرژی خورشیدی
برای تولید برق ارزان استفاده کنی و هم اینکه باعث از
سوخت فسیلی کمتر استفاده بشود برای هوای پاک
هرچند از اول هم این همه هزینه برای رساندن گاز
به همه شهرها روستاها اشتباه بود و به جای آن
نیروگاه های گازی بیشتر استفاده میشود تا گاز
کشور صادر شود و برق ارزان در اختیار مردم قرار
گیرد و مردم از نیروی برق برای پخت و پز استفاده می کردند
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۸:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ومهمتراینکه اصولٱگازکشی منازل دردرجه اول ازجهت اصول ایمنی ودردرجه دوم ازجهت آلودگی هواکابسیاراشتباه وغلطی است گازکشی منازل واماکن مسکونی رابه بمب گذاری تشبیه کرده انداگرحادثه طبیعی وزلزله واقع شود شکستگی لوله های گازموجب آتش سوزیهای گسترده درحدانفجاربمب خوشه ای خواهد بود آمریکا پس ازاجرای ۲۰٪ازپروژه گازکشی منازل کشور آنرامتوقف نموده بااستفاده ازنیروگاههایی که سوخت گازدارندبرق منازل را ازجهت سرمایش وگرمایش تأمین میکنندکه ایمنی بسیاربالایی نسبت به گازکشی مستقیم دارد افسوس که مسئولان پرمدعای مااینها رانمی خواهندبفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
زمینه سازی برای گرانی برق
Iran (Islamic Republic of)
A
۰۹:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کولر گازی مگ با گاز کارنمیکنه؟. پس چه ربطی به برق داره؟ ?
Iran (Islamic Republic of)
کرم
۱۲:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کولر گازی با برق کار می‌کنه و بیشتر در مناطق شرجی و گرمسیر استفاده میشه و اتفاقا هنگام استارت زدن برق زیادی هم مصرف می‌کنه. ولی یک نوع موتور داره مثل موتور یخچال که باید باگاز شارژ بشه
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۲:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کولر گازی مثل یخچال گاز داره و جفتشون با برق مار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
تو دگه آخر نادانی هستی خواهشن نظر نده ،کولر گاز با برق کار میکند ،گاز یخچال است
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۸:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
هاماشالله اطلاعات درحدوزرای متخصص جمهوری اسلامیه ملت امثال شما وزراهم که علی ماشااله کولرگازی باگازکارمیکنه اصلٱبرق لازم نداره خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۸:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
مثل اینکه یادتون رفته اردکانیان وزیرنیرو تویکی ازمصاحبه هاش گفت استفاده ازکولرگازی باعث بالارفتن مصرف گازمیشه این بنده خداهم داره اون رومیگیه سریع فازهمه چی دان رونگیرید
Iran (Islamic Republic of)
طبیعت دوست
۲۱:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
نه بابا، راست میگه؟؟؟ از کجا میدونی؟
Iran (Islamic Republic of)
دشمن
۰۸:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کانال کولر تو حذف کن برای عمت ما ک ده تا خونه درست کردیم اولین کار کانال کولر درست کردیم چه برسه به دیوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
این همه تکنولوژی تو دنیا هست واسه حفظ سرما و گرما ولی تو این کشور فقط منافع و سود اونی که بیشتر پول داره در نطر گرفته میشه و رابطه تو ادارات بخصوص شهرداری خونخوار داره... کدوم مستاجر یا صاحب خونه ای دوست داره کولرگازی باشه جز سازنده های کثیف شما هم بیخود از برق ارزون حرف نزن مردم از دست این نوع مدیریت ها و ادارات رشوه ای خسته اند واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
اینقدر چرت و پرت نگو من اصلا دلم نمیخواست اسپیلت تو خونم باشه ولی وقتی خریدم بود و همه این واحدها مجبور شدن بخرند و این سازنده ها هستن که اینجوری به نفعشون هست در ضمن از ترس پول سرسام آور برق جرات نداریم تو اتاق خواب روشنش کنیم و همه تو سالن میشینیم با ای اسپیلت خدا همتون رو لعنت کنه که آرامش نداریم چه شما که فک میکنی هزینه برق پایینه چه سازنده های نامرد اصلا کی رو مارسازنده ها نظارت داره فقط رشوه به کارمندای شهرداری و چاپیدن مردم چون هزینه رشوه رو هم میکشن رو قیمت خونه من از شیراز هستم قیمت برق هم خوب گرونه الکی خبر ننویس
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۸:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
هر کولر آبی روزانه ۲۰۰لیتر آب مصرف میکند در مملکت کم اب کولر آبی خیانت است برای برق چاره است و برای آب چاره ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
آب درکولر آبی درسیستم می چرخه ومصرفی نداره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
عقل کلی که گفته کولر آبی مصرف آب نداره سیستم کولر آبی با تبخیر آب کار میکنه پس اون شناور رو برای چی تو کولر گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
مصرفی نداره>؟!!!!!!!!!!! استاد تو فصل گرما شیر آب کولر تون رو ببند ببین یک ساعته هیچی توش نیست . آب داخل هم تبخیر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
بد بختانه ما هم آب کم میآریم هم برق.تمام حرفهای این مدیر هم برای اینه که میخوان برق رو هم دوباره گران کنند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
بجای انواع کولر بهتره داخل منازل مثل قدیم پنکه بزاریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
یا بادگیر بگذاریم برای خونه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
حذف کولر آبی باعث صرفه جویی مصرف آب میباشد که بسیار با اهمیت تر از برق هست برق تولید می‌شود ولی آب نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
عقل کل برق از چی بدست میاد معلومه از اب کلا هم برق هم اب از اب هست با این وضع تابستان جهنمی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
البته در کشوری که بحران کمبود آب وجود داره استفاده از کولر آبی هم خیلی کارساز نباشه شاید !
Iran (Islamic Republic of)
علی شهریاری
۰۷:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
خدای من جناب مشاور! هنوز نمیدونه که کانال کشی کولر از سقف ساختمانه وتاثیری در متراژ ندارن ، حتی نمیدونه داکت اسپلیت ها هم نیاز به کانال کشی دارند و غالباً کانال کشی ها با مقطع گرد وبا لوله فلکسی با وقابل انعطاف انجام میگیره، !بشوم بعنوان وزیر کوچکترین خطایی نباید داشته باشند البته بجای منت ارزان بودن آنرژی بهتره این جماعت از دولت حذف بشه تا کمک به کسری بودجه بشه هر جا رو نگاه می‌کنی برای نون قرض دادن شغل مشاور ساختند
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۴:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
با سلام
کولری که کانالش از طبقه بالایی میاد طبقه زیرین ، از فضای طبقات بالا اشغال میکنه
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۲۲:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
دکترجان سازنده ها برای اینکه اندازه دو سه تا لوله پولیکا سایز ده تو متراژ نهایی صرفه جویی کنن میان برای چند طبقه ساختمان فقط یه لوله ده بعنوان هواکش سرویس بهداشتی استفاده میکنن شما بر چه اساسی این حرف میزنی؟ داکت اسپلیت کانال کشی تو سقف خود واحد انجام میشه و قرار نیست از واحد به پشت بام انجام بشه پس هیچ تاثیری تو متراژ نهایی نداره اما کانال کولر که قراره از داخل ساختمون رد بشه چرا خیلی زیاد تو متراژ نهایی تاثیر داره طوری که تو یه ساختمون ده طبقه اگر همه طبقات کانال کشی کولر داشته باشن طبقه آخر متراژش حداقل پنج شش متر کمتر از طبقه اول هست حالا حساب کن پنج شش متر ضربدر قیمت مسکن مشخصه سازنده نمیاد از سودش بزنه برای صرفه جویی برق
Iran (Islamic Republic of)
Dnamazer
۰۷:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
پول برق کولر گازی هم اصلا که مهم نیست...آره بیخیالش ببم جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ابن همه اراجیف گفته که بتونه برق گران کند
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۲:۵۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه کولرهای آبی و گازی تقریبا مبلغی مشابه دارند که با توجه به بازدهی مناسب کولرهای گازی همه به سمت استفاده از این رفته اند و موضوعی دیگه استفاده از آب و صرفه جویی در مصرف آن متناقض شده، ساختمان ها بی کیفیت شده اند و در تابستان گرمای ساختمان و در زمستان سرما به درون ساختمان نفوذ می‌کند و به سازندگان و عملکرد آن ها هیچ توجهی نمی‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
بهانه ها برای افزایش تورمی برق
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۳:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
برچسب انرژی که مانند سایر مواد نظارتی توسط ناظران نظام مهندسی و کارشناسان شهرداری تعیین شود مطمئنا با چاشنی رشوه و ارتباط تنها دستمایه جدیدی برای اخاذی از سازندگان و تمسخر مصرف کننده خواهد بود. و اما لازمه که بیش از سرمایش ساختمان به تأسیسات گرمایشی ساختمانها توجه بشه. بعنوان مثال تامین گرمایش از طریق بخاری باید کاملا ممنوع بشه و از تأسیسات پربازده و کم خطری چون پکیج و موتورخانه جهت گرمایش استفاده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
بساز بفروش ها فقط به فکر سود خودشون هستن و کاری ندارن که اون بیچاره ای که می خاد بیاد توی این خونه بشینه، چقدر باید پول برق کولر گازی رو بده. هیچ نظارتی هم که وجود نداره که به این بساز بندازا بگه چرا کانال کولر نمی ذارین. خب یه خورده کمتر سود کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
کولر گازی فقط در بعضی از نقاط گرمسیری ایران به درد میخورد
خیلی هم پر مصرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
این جدیدها کم مصرف هستند به اندازه یک کولر آبی
Germany
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
مهمترین چیز عایق ۱۰ سانتیمتر ی مثل پشم سنگ اطراف ساختمان هست که باید الزامی شود ، و بدون اجرای عایقی برق و گاز ساختمان وصل نشود
United States of America
امیر
۲۱:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
حالا کاری نداره که....در نتیجه قشر ضعیف یارانه شون قطع کنین تا ماهی دو میلیون تومن پول برق بیارد برامون!!! و در عوض تو ویلاهای کرج و تهران و لواسون و و و چراغونی باشه!!! و استخرا با مشعل گرم بشه و دور تا دور باغ برا گرما و نور گاز هم بره تو مشعل های تزیینی! ننننه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
شما دروغ راس آمریکا هستی برای ما نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
جدی میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
سلام.وقت بخیر.با استفاده از کولر های آبی و همچنین با دانش اینکه دما هر چقدر باشه نهایت ۱۰ درجه خنک میشه و استفاده کولر آبی از آب که میتونه در ۲۴ساعت ۲۴۰لیتر آب مصرف میکنه تو این بحران آب چه بسا که از داکت اسپیلت دوال اینورتر با کوئل آب گرم و تولید آب از خود همین داکت اسپیلتها که از طریق کولر ایجاد میشه و انتقال این آبها به چرخه استفاده که خالص‌ترین آب و جلوگیری از استفاده دستگاه‌های پر مصرف حتما میتونه داکت اسپیلت دوال اینورتر به صرفه باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
میشه برق رو با روش های جدید مثل برق اتمی و برق خورشیدی و ... تولید کرد اما مسئله ی آب جدی هست...اگر کشور به سمت کولر های گازی میرفت اینجور درگیر خشک سالی نمی شدیم چون در فصل گرما کولر های آبی واقعا آب زیاد مصرف میکنند...
Germany
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
مطلب بسیار در خور اهمیت و فنی از طرف مشاور وزیر نیرو عنوان گردیده و لازم است شهرداری‌ها و نظام مهندسی ساختمان سازندگان مسکن را در انجام شرایطی که به آن اشاره گردیده را قانونی نمایند تا در مصرف انرژی (به اندازه) صرفه جویی بعمل آید،که هم بنفع مصرف کنندگان و هم تولید کننده خواهد بود،با سپاس از جناب آقای فرمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
اونور آبی ها کلا دلشون واسه ما نسوزه و نظر و راهکار و انتقاد .و.....نکنن و ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
او با انتقاد از سازندگانی که کانال‌های کولر آبی ساختمان‌ها را حذف می‌کنند،

دقیقا محتوا برعکس عنوان خبر است. چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
۱
۱۹:۱۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
همین آقای کارشناس خودش بهترین کولرگازی داخل خانه دارد . به جای داستان سرایی و تبلیغ کولر آبی که ففط در ایران مشتری دارد واردات کولرگازی کم مصرف اینورتر را تسهیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
بسیار عالی مقدمه ای برای گرون کردن پول برق .داستان سرایی برای خالی کردن جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
رسول زهرائی رئوف
۱۷:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
ما موافقیم که برق کمی گرانتر شود خیلی از مردم تنها به دلیل چشم و هم چشمی از کولر گازی استفاده می کنند در حالی که کولر آبی و کانال های آن اگر سایبان مناسب داشته باشد حتی نیاز به دور تند ندارد و خنکی لازم را دارد
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
کولر گازی برای ماطق خشک مناسب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
بحث وگفتمان که آیا کانال کولر حذف بشود یا نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
در دمای 60 درجه و شرجی تابستان خوزستان هیچ کولری جوابگو نیست . تازه قیمت کولر سرسام اور هست .
شما اگه می خواهید صرف جویی کنید از ادارت شروع کنید کارمندان ادارات و بانکها در تابستان با کت سر کار نیایند و کولرهای ادارات در ساعات تعطیلی هم روشن میمانند تا کارمندان موقعی که بیان سر کار دفتر کارشان سرد باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
تصمیم بسیار اشتباهی است و میتواند مصرف برق را چند برابر کند (مصرف برق کولر گازی چند برابر کولر آبی است، ضمن اینکه خشک کردن هوا توسط کولر گازی می تواند در دراز مدت، سلامت ساکنین را به مخاطره بیندازد).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
یک راه کار این است که وزارت نیرو که داعیه صرقه جویی را دارد و مشوق در نظر میگیرد به رایگان موتور کولرهای قدیمی را با موتور عای جدید تعویض نماید تا دبقول خودشان با صرفه جویی در مصرف برق در تابستان بیش از 40%شاهد صرفه جویی شوند و این برق مازاد از محل صرفه جویی را صادر کنند تا هزینه تعویض موتورها جبران شود.هزینه کوچکترین موتور کولر و تعویض آن چند میلیون میشود که ارزانترین موتور بیش از 5میلیون تومان قیمت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
شهرهای خشک حق ندارن از کولر گازی استفاده کنن چون ارزبری و مصرف برقشون چند برابر آبیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
کولر گازی فقط تو شمال و جنوب باید استفاده بشه و حتی ماشینام باید کولر آبی بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
???
آخرین اخبار