ارسال هزار و ۵۰۰ اثر به جشنواره ره آورد سرزمین نور

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: از بین هزار و ۵۰۰ اثر ارسالی به نوزدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور ، ۱۶ اثر برتر معرفی شدند.

نوزدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور در استان کرمان پایان یافت.

در این همایش، ازعوامل اجرایی راهیان نور و آثار برتر تولید شده مرتبط‌ با راهیان نور تجلیل شد.

سردار نظری گفت:  از بین  ۱ هزار و ۵۰۰ اثر ارسالی به این جشنواره ه در بخش‌های مختلف که به انعکاس مفاهیم راهیان نور پرداختند، ۱۶ اثر برتر معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه اعزام دختران دانش آموز به اردوی راهیان نور پایان رسیده، جمع اعزام‌های دانش آموزی را حدود ۵ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: اعزام بیش از ۴ هزار دانشجو نیز از امروز آغاز شده است.

راهیان نور، نسخه بی‌بدیل فرهنگی است

محمدمهدی فداکار ظهر  نز در این مراسم گفت: راهیان نور بهترین فرصت و اقدام فرهنگی برای پیشگیری و درمان آسیب‌های فرهنگی است.  

وی به اثرات فرهنگی اردوهای راهیان نور اشاره داشت و تصریح کرد: راهیان نور، نسخه بی‌بدیل فرهنگی است و دلیل آن برکت خون شهیدانی است که مظلومانه جنگیدند و پیکرهای آن ها بعضا سال‌ها در منطقه ماند و سرزمینی مقدس شد.  

استاندار کرمان گفت: اثر وضعی مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیز قطعا اثرگذار خواهد بود و لشکر ۴۱ ثارالله ظرفیت خوبی در اهواز و مناطق عملیاتی دارد و آمادگی‌های بیشتری برای برنامه‌ها در طول سال فراهم شده است. 

وی بیان داشت: راهیان نور برای همه اقشار مهم است؛ اما بیشترین اثرگذاری در حوزه دانش‌آموزی است و ارزش دارد که ظرفیت‌ها را برای حضور همه دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فراهم کنیم.

استاندار کرمان گفت: هزینه‌های حمل و نقل به دلیل مسافت، بالا است و بار سنگی بر دوش استان می‌گذارد که باید تدبیر و چاره‌ای برای آن اندیشید‌ تا به سرانه استان کمک شود. 

کار خادمان شهدا، جهاد است

سردار قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور در این مراسم، با نقل بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، راهیان نور را معدن طلایی دانست که سرمایه گرانبهایی در آن نهفته است و با تلاش و کوشش می توان از آن استخراج کرد.

وی بر شناسایی و انتقال، زیبایی‌های دفاع مقدس، به نسل امروز، تاکید کرد و گفت: کار شما خادمان شهدا در برابر دشمن که دوست دارد، مفاهیم دفاع مقدس بد منتقل شود،  جهاد است. 

در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهیدان حسین و حسن محمدآبای، از نماهنگ روز دیدار، به یاد شهدای جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار