رحیمی مظفری گفت: ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز می‌تواند جلوی ناترازی انرژی در کشور را بگیرد.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز گفت: توسعه میادین نفت و گاز در شرایط حال حاضر کشور برای ما از اهمیت صدچندانی برخوردار شده است و چون بخش دولتی به‌دلیل مشکلات مالی و کسری بودجه نمی‌تواند اقداماتی انجام دهد که منجر به رشد و توسعه اقتصاد در این حوزه شود، باید بخش خصوصی را در این بخش وارد کنیم.

رحیمی مظفری بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته استخراج و توسعه میادین در اختیار بخش خصوصی است و تمام این حوزه‌ها و بهره‌برداری کردن از آن‌ها فقط در اختیار دولت نیست.

نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس اظهار کرد: به‌دلیل اهمیت ورود بخش خصوصی به این حوزه، نمایندگان مجلس در ماده ۱۵ برنامه هفتم مصوب کردند که بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز ورود کند.

وی توضیح داد: قطعا دولت با وضعیت اقتصادی موجود قادر به سرمایه‌گذاری در حوزه میادین نفت و گاز نخواهد بود تا بتواند اقدام به حفظ برداشت موجود و افزایش برداشت از میادین کند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: خیلی از میادین ما افت تولید و کاهش فشار پیدا کرده‌اند و باید در این شرایط اقدام به سرمایه‌گذاری در میادین قدیمی و توسعه میادین جدید که توسعه‌ای هستند کنیم تا بتوانیم وضعیت برداشت را حفظ کنیم.

رحیمی مظفری گفت: دولت اگر قرار است کاری انجام دهد باید در کنار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با صندوق توسعه ملی صرفا نقش حمایتی داشته باشد و بتواند با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشوق‌هایی که انجام می‌دهد کمک کند که این میادین توسعه پیدا کند. 

وی افزود: مطمئنا در بخش‌های بالا دستی و میان‌دستی میادین نفت و گاز اگر سیاست را صرفا متکی به سرمایه‌گذاری دولت کنیم هم میزان بهره‌وری کمتر خواهد بود و هم نمی‌توانیم به اهدافی که می‌خواهیم برسیم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: بخش خصوصی باید وارد میدان شود و ما هم در قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که داریم باید به نحوی تجدیدنظر کنیم تا بخش خصوصی در این حوزه وارد شود، چون وقتی بخش خصوصی به این حوزه ورود کند منجر به افزایش برداشت از مخازن نفت و گاز خواهد شد و با افزایش تولید می‌توانیم تا حدودی جلوی ناترازی انرژی در کشور را بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا ایزدی خرامه
۰۸:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
صمیمانه از زحمات جناب آقای عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم کوار , سروستان, خرامه سپاسگزاریم.
آخرین اخبار