واحد تمام اتوماتیک پرورش مرغ تخم‌گذار همزمان با دهه فجر در میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

همزمان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین واحد تمام اتوماتیک پرورش مرغ تخم‌گذار جنوب استان، با حضور مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، فرماندار، مدیر جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان در شهرستان میاندوآب مورد بهره برداری قرار گرفت.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در آیین بهره برداری از این واحد مرغداری گفت: افزایش ظرفیت طرح پرورش مرغ تخم‌گذار از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه، در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با یک هزار و ۷۶۱ مترمربع تأسیسات مسقف و صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، در روستای حاجی بهزاد شهرستان میاندوآب به بهره برداری رسید.

وی افزود: با آغاز فعالیت این مرغداری، برای ۱۱ نفر بصورت مستقیم و ۲۲ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود و تعداد ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: با افزایش ظرفیت واحد پرورش مرغ تخمگذار روستای حاجی بهزاد و تولید سالانه یک هزار و ۹۴۶ تن تخم مرغ در این مرغداری، تولید تخم مرغ صنعتی در شهرستان میاندوآب به ۲ هزار و ۹۲۰ تن افزایش می‌یابد و با توجه به نیاز سالانه شهرستان به ۲ هزار و ۴۷۸ تن تخم مرغ، ۴۴۲ تن تخم مرغ، مازاد بر مصرف شهرستان در مرغداری‌های میاندوآب تولید و روانه بازار‌های مصرف شهرستان‌های همجوار خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب یادآور شد: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۳۸ واحد صنعتی مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۲۰ هزار قطعه، ۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۶۵ قطعه، ۲ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۵ هزار قطعه، یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در سال، زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و تولید سالیانه ۵ هزار تن گوشت مرغ، یکی از شهرستان‌های مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم مرغ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.