مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان از فعالیت ۳۰واحد فعال مرغ تخم گذار در استان خبر داد.

 

محمد شهبازی گفت: تعدادی از واحد‌های صنعتی تولید تخم‌مرغ در استان همدان مشکل گازرسانی و سوخت دارند.

به گفته او در این تعداد واحد فعال یک میلیون و ۳۷۴ هزار قطعه مرغ تخم گذار در سامانه ثبت شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار استان همدان با بیان اینکه روزانه بیش از ۴۰ تن تخم‌مرغ در استان همدان تولید می‌شود، گفت: سرانه مصرف تخم‌مرغ در همدان بین ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم است.

او  با بیان اینکه ۹ واحد تولیدی فعال در شهر همدان است، اضافه کرد: تولید روزانه استان بین ۱۸.۵ تا ۱۹ تن است که ۱۵ تن از آن نیاز استان را برطرف می‌سازد و چهار تن مازاد است بنابراین هیچ مشکلی در زمینه تأمین تخم‌مرغ در استان نداریم.

شهبازی  ادامه داد: استان همدان در تولید تخم‌مرغ رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است، اما به حمایت دولت نیاز دارد تا بتواند واحد‌های بیشتری داشته باشد.

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخمگذار استان همدان با اشاره به اینکه تعدادی از واحد‌های صنعتی تولید تخم‌مرغ مشکل گازرسانی و سوخت دارند، یادآور شد: اگر این موضوع حل شود تعداد واحد‌ها به ۴۰ واحد هم می‌رسد که ظرفیت استان را به دو میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار افزایش می‌دهد.

او با اشاره به اینکه قیمت مصوب اعلامی از سوی شورای رقابت کشوری، در درب مرغداری برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان تمام می‌شود.

شهبازی افزود: در یک هفته گذشته به علت فراوانی تخم‌مرغ و تولید روزانه بیش از ۴۵ تن تخم‌مرغ قیمت درب مرغداری بین ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان بوده که از قیمت تعیین شده هم پایین‌تر بوده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته قیمت تخم‌مرغ در درب مرغداری ۳۵ هزار تومان بوده است، خاطرنشان کرد: مرغداران تخم‌مرغ تولیدی را طبق قیمت مصوب می‌فروشند و تخلفی در این زمینه نداریم.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان همدان در پایان بیان کرد: هر جعبه تخم‌مرغ بین ۱۰.۵ کیلوگرم تا ۱۳ کیلوگرم است که این به جوان بودن و پیر بودن مرغ‌ها مربوط می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.