اختصاص اعتبار برای اجرای طرح فراز در شهرستان ملایر

در سفر ریاست جمهوری به استان همدان، برای اجرای طرح فراز در شهرستان ملایر، اعتبارات خوبی مصوب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: در سال‌های اخیر برای اجرای طرح فراز در این شهرستان تسهیلات مناسبی در نظر گرفته نشد اما در سفر ریاست جمهوری برای اجرای طرح فراز در شهرستان  اعتبارات خوبی مصوب شده است که برای داربستی کردن باغ های انگور ملایر از آن استفاده خواهیم کرد.

در «طرح فراز» بجای کاشت انگور به شیوه خوابیده ، درخت انگور به روش ایستاده یا داربستی غرس می شود.

او افزود: با اجرای طرح فراز میزان تولید، کیفیت، کمیت و بازارپسندی انگور به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

سید مهدی میرباقری با اشاره به برنامه ریزی برای مدیریت منابع آب گفت: اختصاص بیشترین یارانه بلاعوض به طرح‌های تلفیقی لوله گذاری و قطره‌ای در باغ های انگور، اجرای دو طرح بزرگ آبخیز تا جالیز در روستا‌های جوزان و علی آباد دمق از مهم‌ترین برنامه های اجرایی بوده است.

او گفت:طرح مطالعاتی داربستی کردن باغات انگور، مرمت قنات و لوله گذاری و قطره‌ای کردن باغ ها و اجرای طرح فراز در شهرستان در حال برآورد هزینه و انجام است.

 پیش‌بینی می شود حدود ۲۵۵ هزار تُن انگور امسال در این شهرستان از سطح حدود ۱۱ هزار هکتار سطح زیرکشت این محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه به طرح‌های گلخانه‌ای و دامداری در شهرستان تسهیلات مناسب اعطا می شود گفت: از سرمایه گذاران در حوزه فرآوری انگور پشتیبانی ویژه ای خواهیم داشت.

میرباقری گفت: ساخت سردخانه و سورت و بسته بندی محصولات گلخانه‌ای برای صادرات از برنامه هایی است که برای ایجاد اشتغال تسهیلات پرداخت می شود.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی افزود:سبزی کاری، پرورش مرغ بومی، بسته بندی خشکبار، کشت گیاهان دارویی در سر فصل‌هایی است که برای آن تسهیلات پرداخت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.