بادامچیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شورای نگهبان به مسئولیت خود عمل می‌کند

دبیرکل حزب موتلفه گفت: شورای نگهبان از طرفی به مسئولیت خود عمل می‌کند و هم تا آنجایی که بتواند فضای مشارکت در میدان را باز کرده است.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره اعتراضات بعضی از جریانات سیاسی در ارتباط با رد و یا تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این موضوعات غلط است و شورای نگهبان متصدی انتخابات نیست. شورای نگهبان مسئولیت آن را دارد که احراز صلاحیت نامزد‌های مجلس را مشخص کند و بر این اساس مجبور است که هر کسی را که احراز می‌کند اعلام کند.

وی افزود: ۲ عنوان در این موضوع مطرح می‌شود، یک عدم صلاحیت و دوم عدم احراز صلاحیت  است که به معنی ان بوده که هنوز مشخص نیست که این فرد می‌تواند نماینده مجلس باشد یا خیر!

بادامچیان گفت: اکنون با تمام حاشیه‌هایی که مطرح می‌شود، نزدیک به ۱۳ هزار نفر را تایید صلاحیت کردند، علامت حضور در انتخابات را می‌توان در ثبت نام‌هایی که در انتخابات می‌شود پیدا کرد. این بار ۴۸ هزار نفر در انتخابات ثبت نام کردند و در مرحله دوم ۲۶ هزار نفر ثبت نام مجدد را انجام دادند و بیش از ۱۳ هزار نفر هم تایید شدند.

وی درباره اعتراضات بعضی گروه‌های اصلاح طلب گفت: خیلی از اصلاح طلب‌ها موضوعاتی را مطرح می‌کنند، آن‌ها می‌گویند که تمامی افراد ما را رد صلاحیت کرده اند، من پیشنهادی برای آن‌ها دارم، آقایان اصلاح طلب، شما لطفا اسامی کسانی که در انتخابات دوره دوازدهم مجلس ثبت نام کردند، تایید شده و تایید نشده‌ها را اعلام کنید، عنوان کنید که چه تعداد اصلا هستید و چه تعداد رده شده اند، شما در جبهه خودتان کسی را ندارید، میان این بیش از ۱۳ هزار نفر، ۵۰ تا ۶۰ نفری که تکرار گذشته‌های شماست را همیشه مطرح می‌کنید.  

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: یک بار برای همیشه به عنوان اصلاح طلب‌ها اعلام کنید، به عنوان مثال هزار نفر را معرفی کردیم و شورای نگهبان ۹۰۰ نفر را رد کرده است، برای مجلس این تعداد برای شما کافی است دیگر.

وی گفت: من معتقد هستم که شورای نگهبان از طرفی به مسئولیت خود عمل می‌کند و هم تا آنجایی که بتواند فضای مشارکت در میدان را باز کرده است  و آن‌هایی هم که بحث دارند مستدل حرف بزنند تا موضوعات به بهترین شکل حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار