سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتخابات به سال آینده موکول شود

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات اخیر توضیح داد.

اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره رویکرد اخیر اصلاح طلبان در انتخابات گفت: منتظر این هستیم که آخرین نتایج هیات‌های نظارت برای رسیدگی به اعتراضات هم بیاید، ولی آنچه که روشن هست این است که تاکنون جبهه اصلاحات لیستی ارائه نکردند و به نوعی اعلام کردند که شرکت در انتخابات نخواهند داشت، زیرا نامزدی را ندارند.

وی ادامه داد: البته من جزء مخالفان این موضع بوده‌ام؛ زیرا معتقدم در حوزه‌هایی که ما نامزد داریم باید از نامزد‌های خود حمایت کنیم و از همین رو نیز من حضور مشروط را بیان کردم به این معنا که در جا‌هایی که نامزد داریم مانند تبریز، کردستان، قوچان، بندر انزلی و... جبهه اصلاحات می‌توانست در این شهر‌ها حضور داشته باشد که این نظر در جبهه اصلاحات رای نیاورد. زیرا معتقد بودند که این انتخابات حاشیه‌ای و فرمایشی است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی  بیان کرد: در این انتخابات قاعدتا احزابی ممکن است با نام دیگری از اصلاح طلبان از برخی از نامزد‌ها حمایت کنند، اما تا آن زمان معتقدم که جبهه اصلاحات باید صبوری کنند تا دید که چه تعدادی از نامزد‌ها می‌توانند تایید بگیرند.

گرامی‌مقدم پیش بینی خود را نیز اینگونه تشریح کرد: احتمال می‌دهم که تعدادی از اصلاح طلبان تایید شوند، اما تا الان عملکرد هیات نظارت با فرمایشات رهبری فاصله بسیاری دارد؛ برای مثال رهبر معظم انقلاب از اول سال بر مشارکت تاکید کردند همچنین رقابتی و سالم بودن انتخابات را مورد تاکید قرار دادند، اما متاسفانه هیات‌های نظارت با برخوردی سیاسی عملا به رقابت آسیب رساندند و زمانی که رقابت تنزل یابد طبعا مشارکت بالا قابل تردید است؛ بنابراین تردیدی که به وجود آمده بر رفتار‌های هیات نظارت است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که رد صلاحیت شده‌اند براساس ماده ۲ و ۴ است که این یک برچسب سیاسی است؛ زمانی که نامزدی در انتخابات شرکت می‌کند یعنی هم جمهوری اسلامی را قبول دارد و هم اعتقاد به اسلام دارد، اما زمانی که ما اینطور افراد را بدون خط کش می‌گوییم که منتقد نظام هستند، ظلم به رهبری و نظام است. وقتی که کسی دبیر کل یک حزب است یعنی پایبند به بند ۲ و  ۴ است بنابراین وقتی شورای نگهبان اینگونه با تکیه بر این بند‌ها فردی را رد صلاحیت می‌کند یعنی در حال حذف سیاسی یک عده است و رفتار شورای نگهیان از این نظر بسیارمورد نقد است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: جای تاسف است که به جای بالا بردن مشارکت تعداد زیادی را رد صلاحیت کنیم و بهتر به نفع نظام بود که تایید صلاحیت بیشتری انجام می‌شد.

وی بیان کرد: راه حل اساسی به نظرم برای مشارکت بالا و خیره کننده این است که انتخابات به بعد از سال جدید منتقل شود؛ یعنی به اواخر فروردین و مجددا ثبت نام‌ها را انجام دهند تا هم انتخابات گرمتر شود و رد صلاحیت‌ها نیز تصحیح شود.

 گرامی‌مقدم گفت: راه حل دیگر هم در دست دولت است از منظر گرانی و مالیات‌های زیاد که تمام این‌ها بر نارضایتی مردم موثر است. انتخابات باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند نامزد‌ها متفاوت هستند تا به مردم انگیزه مشارکت دهند، اما در حال حاضر تغییر و تفاوت بین نامزد‌ها وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
چی اصلاح طلبان و چه اصولگرایان به درد ملت‌ نمیخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
کاندیدایی که در حوزه اش باید یک میلیون رای بیاره با 40هزار رای میشه نماینده مجلس

بعد اینا میرن رو صندلیای سبز لم میدن و قانونای ازقبل نوشته شده را تصویب میکنن

تو پخش زنده ها هم که بعضی وقتا نشون میده موقع تصویب یه قانون انگاری دارن کوه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام اصلاح طلبان پایگاه مردمی ندارند چون منافع مردم و کشور برایشان اهمیتی ندارد . آنها دنبال منافع شخصی خود هستند یکی از آنها همسایه ما است . خانه ی پنت هاوس دارد . نماینده چند دوره مجلس بوده . خیلی معروف است اسمش را بگم همه میشناسن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
اگه به این کاندیداهای مجلس گفته شود اگر وارد مجلس شدید حقوقتان حداکثر ۲۰ میلیون میشه ، ۹۹ درصد آنها از کاندیدا شدن انصراف خواهند داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
چقدر مزخرف گفته‌!!!!!!
اگه جنابعالی نیت خدمت دارید ، ۴۵ روز بروید غزه خدمت کنید . اگه رفتی غزه و خدمت کردی ،اون موقع مردم روی خودت و حرفهایت حساب باز می کنند .
اگه به همه ی این نماینده ها پیشنهاد شود که اگر خواستید به مجلس بیایید اول باید ۴۵ روز به غزه بروید و بجنگید بعد وارد مجلس شوید ، به نظرتان چند درصد آنها حاضر می شوند به غزه بروند و چند درصدشان از کاندیدا شدن منصرف می شوند ؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
تا زمانیکه سفره مردم خالی و خالی تر میشود , حضور مردم هم کم رنگ و کم رنگ تر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
بسیار کار خوبی شورای نگهبان کرد. اینهمه سال برای مشارکت تایید کردند. این بار مماشاتی نیست، از ابتدا هم باید اینطور می بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
اینور سال اونور سال چه فرقی میکنه ، کسی رای نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
مشارکت بالا و خیره کننده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شک نداشته باش از میزان مشارکت خیره میشید
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
سال اینده قیمت یک دلار امریکا برابر با یک میلیون تومان می شود ان وقت میزان مشارکت پایین تر از حد تصور خواهد بود و این همان چیزی است که اقایان می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
شرکت در انتخابات جز بالاترین منافع ملی و حتی امنیتی کشور است. آنوقت شما سر منفعت خود چانه میزنید؟ و برای شرکت در انتخابات شرط می گذارید؟ واقعا در سر شما چه افکاری هست که به طور غیر مستقیم مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق می کنید؟ می دانستید این بالا ترین خیانت به کشور و خون آنهمه شهید است؟ اینقدر دنبال سهم خواهی و اما و اگر نباشید، تکلیف روشن است.خود دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
چرا ؟؟؟؟؟؟؟
چون اصلاح طلبان تجمیع نشدن با هم کنار بیان و در فکر فتنه ای دیگرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
اصلاح طلبان رویکردشان هم فقط به درد خودشون می‌خوره ، فقط رئیسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
من به عنوان یک کارمند حقوق بگیر تا زمانیکه 1-وضع حقوق ودستمزدها اصلاح نشه و2-نمایندگان به معنای واقعی نماینده مردم نشوند در انتخابات شرکت نخواهم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
بله به فروردین کشیده بشه.بعداعتراضات آقایان اصلاح طلب که آقا حق ما خورده شد. ما رأی داشتیم فلان و بهمان. بعد هم که شورش و اعتراضات خیابانی و غارت بیت المال وکشته سازی و ازاین جور حرفها که تا پایان سال403 همین داستان ادامه پیدا کنه.آقای سخنگو45 سال از انقلاب داره میگذره این نقشه ها دیگه قدیمی شده. برید بشینید یه کلک جدید پیدا کنید. انتخابات برگزار میشه در موعد مقرر هم برگزار میشه
Iran (Islamic Republic of)
یار خدا
۰۷:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
مگر شما برای سربلندی ایران پای صندوق می روید یا برای منافع شخصی و پیشبرد اهداف مد نظر خودتان به سربلندی ایران و رفع مشکلات مردم بیندیشید در غیر اینصورت عمرتان به تباهی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
این مجلس با این کارکرد مایه شرمساری است تا سربلندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
ببین آقای عزیز من بعید میدونم شما حتی الفبای سیاسی رو هم بلد باشی.مازیر موشک باران هم انتخابات رو عقب ننداختیم.الان برای دل شما و هم تفکرات شما عقب بندازیم. در ثانی چرا القاء میکنید انتخابات بی تاثیر هست.مگر خود شماها و همفکرانتان از دل همین انتخاباتها بیرون نیامدید.اتفاقاً مردم ایران باهوش و باذکاوت هستند.تو انتخاباتشونم دنبال اسم و حزب نیستند.انتخابشون در نماینده های مستقل نمونه بارز اون هست.و اتفاقا در خیلی از جاها در کارشون از نماینده های حزبی موفق تربودند.
آخرین اخبار