۳۲ تن گوشت شترمرغ در جوین خراسان رضوی تولید شد

سرپرست جهاد کشاورزی جوین گفت: ۳۲ تن گوشت شترمرغ از ابتدای امسال در پنج واحد صنعتی این شهرستان خراسان رضوی تولید شده است.

قاسمعلی نیک پسند گفت: ۲ واحد صنعتی و سه واحد سنتی پرورش شترمرغ در جوین با ظرفیت تولید سالانه هزار و ۱۴ قطعه شترمرغ فعال است که تولیدات آنها روانه بازار استان و نیز خارج از استان می شود.

وی با اشاره به مقاومت بالای شترمرغ در برابر بیماری ها افزود: شترمرغ در میان طیور بیشترین مقاومت را در برابر بیماری و شرایط نامساعد محیطی دارد به همین دلیل پرورش این پرنده می تواند هم به صورت سنتی و هم به شکل صنعتی در محیط روستا توسعه یابد.

نیک پسند تصریح کرد: پرورش شترمرغ، تولید گوشت آن و استفاده از این پرنده در صنایع جانبی اشتغال زایی مناسبی را به همراه دارد به طوری که بسیاری از مردم شهرستان می توانند این پرنده را در روستاها به روش سنتی پرورش دهند چرا که هزینه های نگهداری و پرورش آن پایین است و منفعت زیادی برای روستانشینان به همراه دارد.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد ۳۵ هزار هکتار باغ و کشتزار دارد و محصولات عمده این منطقه گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

شهرستان جوین به مرکزیت شهر نقاب، ۱۲ هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.