کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در سطح این استان پیش بینی می‌شود.

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: برای امروز وزش باد نسبتاً شدید تا شدید را در سطح استان داریم.

وی افزود: همچنین برای امروز وزش باد نسبتاً شدید در شمال، شمال غربی و جنوب شرقی استان است که باعث کاهش کیفیت هوا، خیزش گردو خاک و افزایش غلظت غبار و اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی می‌شود؛ لذا رانندگان قبل از تردد در محور‌های مواصلاتی از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

راستی  تصریح کرد: همچنین در نیمه جنوبی استان بارش باران و تند باده‌های لحظه‌ای باعث طغیانی شدن رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان آب‌ها ولعزنده شدن جاده‌های کوهستانی و در مناطق سردسیر و ارتفاعات نیز بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود.

 راستی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته جیرفت با ۳ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از اوایل هفته آینده با پایداری هوای سرد در نیمه غربی استان، خطر احتمال سرمازدگی به محصولات کشاورزی نیز وجود دارد که کشاورزان باید در این خصوص تمهیدات لازم را بیندیشند.

 راستی عنوان کرد: کهنوج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای صفر درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را۷ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

راستی افزود: در شهر کرمان نیز از صبح امروز وزش باد شدید باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.