فرماندار ساوه گفت: استقرار شهر صنعتی کاوه پس از پیروزی انقلاب اسلامی سبب اشتغال ۷۰ هزار نفری در شهرستان ساوه شده است.

الیاسی افزود: وجود صنایع مختلف در کنار منطقه ویژه اقتصادی و گمرک این شهر، مزیت‌های سرمایه گذاری در قطب اقتصاد غیر نفتی استان را دو چندان کرده است.

او گفت: به برکت انقلاب اسلامی ما بزرگ‌ترین شهر صنعتی کشور با فعالیت ۶۰۰ واحد صنعتی، بهه مراه سه شهر صنعتی و نواحی مربوط را در شهرستان ساوه به صورت فعال داریم.

مدیر گمرکات منطقه ویژه اقتصادی کاوه هم گفت: صادرات انواع کالا در سال‌های گذشته به طور میانگین، سالانه از نظر وزن پنج میلیون تن و از نظر ارزی ۱۷۰ میلیون دلار از منطقه ویژه اقتصادی به کشور‌های همسایه انجام شده است.

مدیر برق ساوه هم گفت: در دوران پر افتخار نظام جمهوری اسلامی، بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق رسانی فشار قوی و ضعیف ایجاد شده است.

فرهادی افزود: صنعت برق اکنون ۲۰۶ روستا را در این سال‌ها برق رسانی کرده و تعداد ۱۲ دستگاه پست ۶۳ کیلو ولت هم احداث شده است.

مدیر اداره گاز ساوه هم گفت: پوشش گاز رسانی در نقاط شهری ساوه، به ۱۰۰ درصد و در نقاط روستایی در مرز ۹۹ درصد است.

اکبری افزود: با اجرای بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه و نصب ۵۲ هزار انشعاب گاز با راه‌اندازی بیش از ۴۰۰ ایستگاه، زمینه بهره مندی همه شهر‌ها و شهرک‌های صنعتی و کشاورزی در کنار بهره‌مندی ۱۵۴ روستای شهرستان از نعمت گاز فراهم شده است.

سرپرست شهرداری ساوه هم گفت: در دوران انقلاب اسلامی، راه‌های ارتباطی درون شهری از ۹۰ کیلومتر، اکنون به ۳۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

صفا خلج افزود: در توسعه سرانه فضای سبز از نیم متر مربع، امروز به برکت خدمات نظام اسلامی به دو و نیم متر مربع به ازای هر نفر در شهر ساوه افزایش یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ساوه هم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حدود ۴۳۰ اثر تاریخی در شهرستان ساوه در به ثبت ملی و یک اثر هم به ثبت جهانی رسیده است.

غفرانی رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان ساوه هم با اشاره به دستاورد نظام در توسعه محور‌های ارتباطی گفت: اکنون این شهرستان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۶ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۵ کیلومتر راه روستایی است.

احداث سدالغدیر، توسعه و تولید انواع محصولات زراعی و باغی، احداث پروژه‌ای عمرانی، خدماتی و صنعتی در کنار توسعه فضا‌ی آموزشی و دانشگاهی تنها بخشی از دستاورد‌های نظام اسلامی در شهرستان ساوه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.