فرماندار خمین گفت: ۲۶۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۱۵ هزار و ۱۵۰میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی همزمان با دهه فجر امسال در خمین است.

حمید کمانکش فرماندار خمین گفت:   ۲۶۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۱۵ هزار و ۱۵۰میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و آغاز عملات اجرایی همزمان با دهه فجر امسال در خمین است. از این تعداد ۲۴۲ طرح افتتاحی با اعتبار ۱۵ هزار و ۸۰ میلیارد ریال است و عملیات اجرایی ۱۹ طرح با پیش بینی اعتبار ۷۳ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: هشت طرح اقتصادی در ایام الله دهه فجر خمین با اعتبار هشت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

فرماندار خمین گفت: طرح‌های این شهرستان در دهه فجر امسال زمینه اشتغال مستقیم یکهزار و ۲۳نفر و ۲۸۶ نفر غیر مستقیم را در خمین فراهم می کند.

کمانکش، کانون پرورش فکری، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب خمین، سوله کارگاهی در شهرک صنعتی ، سالن آمفی تئاتر شهرداری، واحد پرورش ماهیان زینتی، ۳۰ واحد مسکن ملی و هفت چمن مصنوعی در مناطق روستایی از مهمترین طرح های افتتاحی خمین در دهه فجر است.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ نوع برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی همزمان با ایام الله دهه فجر در زادگاه امام برگزار می‌شود که مهمترین آنها سخنرانی در مساجد، یادواره شهدا و برنامه هایی با محوریت بیت امام (ره) است.

فرماندار خمین افزود: در نخستین روز از دهه مبارک فجر، شهرستان خمین میزبان مدیران و مسئولان استان مرکزی برای شرکت در شورای اداری این استان و نواختن زنگ انقلاب و گلباران بیت تاریخی امام خمینی(ره) است.

فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای ۴۳ نوع برنامه در دومین هفته فرهنگی خمین افزود: این برنامه‌ها در چهار بخش محتوایی، خدماتی و آموزشی، خدمات اجتماعی و رسانه و تبلیغات و اطلاع رسانی برگزار شد.

کمانکش اظهار کرد: ۱۲ برنامه محتوایی شامل گذر فرهنگ و هنر، نشست تخصصی غزه، کارگاه ادبی با حضور ۶۰ شاعر کشور، محفل ادبی باده عشق، نشست داوطلبان هلال احمر، نشست تخصصی خانواده و فرزندپروری و رونمایی از کتاب در هفته فرهنگی خمین برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۷ نوع برنامه خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری در این هفته بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر در کارگاه های خلاقیت و آفرینش‌های هنری شرکت کردند و پخش فیلم ویژه دانش آموزان و خانواده‌ها، کارگاه های تخصصی فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی، تماشاخانه و آسمان نمای سیار، مشاوره اورژانس اجتماعی ، تجلیل از ۱۰ بانوی هنرمند فعال در زمینه مقاومت از مهمترین برنامه های آموزشی در هفته فرهنگی خمین بود.

وی ادامه داد: ۹ نوع خدمات اجتماعی در طول هفته فرهنگی خمین به شهروندان ارائه شد که یک‌هزار و ۶۰۴ نفر در این هفته توسط پزشکان عمومی و متخصص به طور رایگان ویزیت شدند.

فرماندار خمین گفت: ارائه خدمات دارویی برای یک‌هزار و ۴۷۴ نسخه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۲ هزار و ۴۳ مورد خدمات پرستاری توسط جمعیت هلال احمر در هفته فرهنگی به شهروندان این شهرستان ارائه شد.

کمانکش یادآور شد: مدیران کل استان و شهرستان در هفته فرهنگی خمین در منزل ۷۹ خانواده مددجوی نهادهای حمایتی این شهرستان حضور یافتند و چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال هدیه به آنها اهدا کردند.

وی ، توزیع ۵۲۰ بسته معیشتی، برپایی ایستگاه سیار انتقال خون و حمایت ۳۰ خانواده از فرزندان ایتام را از دیگر برنامه‌های خدمات اجتماعی در هفته فرهنگی برآستان آفتاب خمین عنوان کرد.

فرماندار خمین گفت: در بخش تبلیغات و اطلاع رسانی ۱۲ ساعت و ۲۱ دقیقه در صدا و سیما به هفته فرهنگی این شهرستان پرداخته شد و این هفته در نشریه‌های کشور بازتاب پیدا کرد.

خمین به‌عنوان زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی است.

برچسب ها: طرح عمرانی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.