مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: بحران جمعیت ریشه در مسائل فرهنگی دارد که باید حل شود.

مریم‌السادات طباطبایی گفت: در حال حاضر دغدغه رهبر معظم انقلاب، دولت و مسئولان موضوع مهم حمایت و اقدام در مورد خانواده و جوانی جمعیت است.

وی افزود: این روند جمعیت در حال حاضر یک ابربحران است، در مقطعی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، تاثیر عمیقی در اذهان عمومی گذاشت و اکنون با توجه به اقتضائات و به صدا درآمدن زنگ‌های خطر در جوانی جمعیت باید با راهکار‌های لازم و نهادینه شدن فرهنگ ازدواج و فرزندآوری این بحران و مشکل کاهش یابد.

طباطبایی گفت: سیاست غلط گذشته در تعدیل و کاهش جمعیت کشور باید اصلاح و فرزندآوری در این کشور ترغیب و تشویق شود و بستر‌های حمایت از فرزندآوری در استان و کشور فراهم شود.

وی بیان کرد: خلأ فرهنگی و مسائل اقتصادی و سیاسی وجود دارد، اما فرهنگ سازی تنها مشکلی است که در این موضوع درگیر آن هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: بحران جمعیت ریشه در مسائل فرهنگی دارد که باید حل شود، اما بدان معنا نیست که در بقیه ابعاد نباید کاری کرد و رها شوند.

وی عنوان کرد: جمعیت و فرزندآوری که محرکه اصلی پیشرفت هر ملتی در عرصه‌های مختلف است، همواره به یکی از دغدغه‌های مهم مسؤلان مبدل شده و آن‌ها سعی می‌کنند با ارائه برنامه‌های حمایتی و تشویقی از مشکلات ناشی از بحران جمعیتی بکاهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
گرانی سکه
آخرین اخبار