سخنگوی فضایی وزارت دفاع مطرح کرد:

اولین گام صنعت فضایی برای دستیابی به «منظومه اینترنت اشیا»

حسینی گفت: ماهواره هاتف ۱ اولین قدم تحقیقاتی در راستای منظومه اینترنت اشیا در برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور تعریف شده است.

سید احمد حسینی درباره پرتاب همزمان سه ماهواره توسط ماهواره بر سیمرغ، گفت: فناوری فضایی کاربرد‌های متنوعی در زندگی بشر دارد و ماهواره بر سیمرغ، نسل جدید ماهواره بر‌های سوخت مایع جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که فناوری پرتاب فضایی جز فناوری‌های لبه تکنولوژی دنیاست و در مجموع حدود ۱۰ کشور به این فناوری دست یافته‌اند، افزود: متخصصان کشورمان موفق شدند که با استفاده از دانش بومی به این فناوری دست پیدا کنند و در حال حاضر ماهواره بر سیمرغ بعد از تست‌های تحقیقاتی و زیرمداری توانست سه ماهواره را به طور همزمان در مدار قرار دهد.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های بالایی که ماهواره بر سیمرغ دارد می‌تواند عمده نیازمندی‌های فضایی و ماهواره‌هایی که در کشور توسعه داده می‌شود را برآورده کند و نگرانی در آینده برای پرتاب‌ها نباشند چرا که با توانمندی داخلی می‌توانیم این پرتاب‌ها را داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه دو نانو ماهواره در دو حوزه فناوری به عنوان اولین گام‌ها برای اثبات فناوری تعریف شده اند و با موفقیت در مدار قرار گرفتند، گفت: ماهواره هاتف ۱ اولین قدم تحقیقاتی در راستای منظومه اینترنت اشیا در برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور تعریف شده است.

وی افزود: قراردادی در این زمینه با سازمان فضایی منعقد شده است که در آینده تعدادی ماهواره در قالب یک منظومه در فضا قرار بگیرد و ماهواره هاتف ۱ اولین گام به عنوان گام تحقیقاتی برای شروع منظومه اینترنت اشیا و مخابرات باریک باند تعریف شد.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع ادامه داد: نانو ماهواره کیهان ۲ در حوزه ناوبری فضا پایه و تعیین موقعیت گام اول تحقیقاتی در این حوزه است که متخصصین ما در وزارت دفاع این ماهواره را توسعه دادند و ایستگاه‌های زمینی را هم توسعه داده شده و بعد از این که ارتباط برقرار شد و در حین مدارقرارگیری ماهواره تنظیمات لازم انجام شد قدم‌های بعدی برای پرتاب ماهواره در این حوزه برداشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
درود فراوان بر نخبگان و باهوشان هوافضای کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
درود بر جوانان و دانشمندان ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
با پرتاب این ماهواره ها وضعیت اینترنت خوب میشه فیلترینگ برداشته میشه نتیجه اش چیه ؟
آخرین اخبار