اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع برای طرح‌های زیربنایی استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع برای اجرای طرح‌های زیربنایی این استان اختصاص می‌یابد.

داود شایقی گفت: در ۲ سال گذشته تخصیص اعتبارات از محل تهاتر نفت برای تکمیل طرح‌های عمرانی و زیربنایی استان پیگیری شد که در نهایت در بین استان‌های کشور، استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی از این اعتبارات بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: این اعتبارات صرف اجرای طرح راه‌آهن اردبیل – میانه و طرح‌های‌ توسعه بزرگراهی استان خواهد شد.

به گفته او، تاکنون ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص یافته و مابقی هم تا پایان امسال برای تسریع طرح‌ها اختصاص خواهد یافت.

شایقی گفت: توسعه شبکه بزرگراهی‌ به عنوان اولویت استان با تلاش و پیگیری مدیران راه و شهرسازی در حال اجرا است و تلاش بر این است تا از ردیف‌های مختلف ملی و ظرفیت‌های قانونی بودجه برای جذب اعتبارات این حوزه استفاده شود.

او افزود: تمام طرح‌های ارتقای جاده‌های اصلی به بزرگراه در این استان دارای ردیف اعتبارات ملی است و در کنار آن جذب اعتبارات از طریق فاینانس بانکی و تهاتر نفتی هم مدنظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: امسال برای بهسازی جاده اردبیل – مشگین‌شهر چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و برای تکمیل تونل حیران و بهسازی جاده اردبیل - سرچم هم هشت هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

شایقی گفت: تاکنون برای جاده کلور – درام چهار برابر متوسط اعتبارات تصویبی منابع مالی و برای بهسازی جاده گرمی - بیله‌سوار نیز تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع جذب شده است.

او افزود: جاده کلور – درام با هدف ارتقای ایمنی و کاهش مسافت خلخال به شمال در اولویت قرار گرفته و برای این طرح منابع مورد نیاز اختصاص داده می‌شود تا در زمان مقرر آماده افتتاح شود.

شایقی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بالاتر از سهم استانی هم از ردیف ملی و هم از سایر ردیف‌ها برای طرح‌های مهم، منابع مورد نیاز دریافت شده و با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و استاندار اردبیل برای جذب اعتبارات به طور مضاعف تلاش می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: هر چند باید عدالت و توازن در توزیع اعتبارات در سطح ملی رعایت شود اما همچنان پیگیری‌ها در تخصیص بودجه کشوری کارساز بوده و ضروری است با پیگیری‌های مضاعف بتوانیم اعتبارات بیشتری را برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و زیربنایی استان اخذ کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.