استاندار اردبیل گفت: دستگاه های اجرایی بدنبال اخذ اعتبارات ملی برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام خود باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: دولت تدبیر و امید با محدودیت شدید مالی مواجه است و انتظار بیش از حد از این دولت برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی درست نیست.

وی افزود: براین اساس دستگاه های اجرایی می توانند فرصت را غنیمت شمرده و با چانه زنی و لابی گری سهم قابل توجهی را از مرکز دریافت و یا اقدام به جلب و جذب سرمایه گذار کنند.

استاندار اردبیل گفت: در دولت های گذشته محدودیت مالی وجود نداشت و محدویت مالی بیشتر از دور دوم دولت قبلی شروع شد و اکنون هم درگیر همین معضل هستیم و با این اندک اعتبارات نمی توانیم طرح های زمین مانده را احیا کنیم اما در دوره های گذشته واقعا علی رغم وجود اعتبارات در بحث راه آهن اردبیل و پتروشیمی به استان اردبیل اجحاف شده است.

خدابخش اضافه کرد: باید تلاش کرد راهکاری را برای تداوم عملیات اجرای طرح های اساسی استان پیدا کرده و اقدام به تکمیل آنها بکنیم.

وی اظهار داشت: استان اردبیل در کارهای عمرانی با دیگر استان ها اختلاف فاز دارد و هنوز نتوانستیم از ظرفیت های ملی استفاده کنیم و دلیل آن هم متمرکز بودن 90 درصد اعتبارات کشور در تهران است که تنها 10درصد آن در استان ها قابل تقسیم بوده و بسیار ناچیز است.

استاندار اردبیل از تخصیص اعتبار از اسناد خزانه به استان ها خبرداد و گفت: در اسناد خزانه 17هزار میلیارد ریال اعتبار وجود دارد که همه دستگاه ها در صورتی که طرح بالای 50درصد پیشرفت فیزیکی دارند می توانند از این اعتبارات بهره مند شوند.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل را خواستار شد و ادامه داد: این موزه باید با حمایت دستگاه های مربوطه تکمیل شود تا بیش از این به تعویق نیفتد.

وی همچنین در خصوص ساخت یادواره شهدای لاهرود، رضی ،کوثر و سرعین افزود: این یادواره ها هم باید در این شهرها با حمایت شهرداران و فرمانداران و دیگر دستگاه های مربوطه احداث شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.