۷۰ درصد هزینه‌های تولید در بخش دامپروری مربوط به تعذیه و خوراک دام است.

محمدمهدی عباس‌زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کمیته فنی تغذیه دام استان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های تولید در بخش دامپروری مربوط به تعذیه و خوراک دام است به لزوم استفاده از بقایای زراعی، باغی و صنایع تبدیلی در تغذیه دام و طیور تاکید کرد.

او افزود: بدلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی، استفاده از بقایای زراعی، باغی و صنایع تبدیلی در تغذیه دام و طیور ضروری بوده و وابستگی به واردات نهاده‌های دامی را کاهش می‌دهد.

عباس‌زاده با اشاره به اهمیت ساخت تجهیزات فرآوری و بسته بندی بقایای گیاهی، گفت: جهاد کشاورزی از طرح‌هایی که موجب کاهش هزینه‌های تولید در بخش دامپروری شود، حمایت می‌کند.

او به ایجاد زنجیره تامین و ارزش در بخش تولیدات دامی تاکید و افزود: به منظور تامین امنیت غذایی و کاهش سطح وابستگی به واردات نهاده‌های دام و طیور، استفاده از گیاهان جایگزین برای تولید علوفه با نیاز آبی کم و مقاوم به خشکی جهت استفاده در جیره دام، استفاده بهینه از ضایعات و بقایای کشاورزی در خوراک دام و کشت پاییزه گیاهان علوفه‌ای پس از برداشت برنج در اراضی شالیزاری ضروری است.

عباس‌زاده با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل بقای هر صنعتی، تشکل‌ها هستند، گفت: هرچه تشکل‌ها توانمندتر باشند می‌توانیم در انتقال دانش به بهره برداران موفق‌تر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار