سرپرست دامپزشکی مازندران از نظارت سختگیرانه بر واردات نهاده‌های دامی خبر داد.

آقاپور کاظمی سرپرست دامپزشکی مازندران در حوزه رصد و نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای به اهمیت فرایند صادرات و واردات در بنادر مازندران اشاره کرد و گفت: از آن جایی که از ابتدای دولت سیزدهم واردات و صادرات انواع محصولات کشاورزی به خصوص نهاده‌های دامی دو چندان شده است.

او به گسترش دیپلماسی دولت سیزدهم با کشور روسیه و سفر امسال استاندار مازندران به این کشور اشاره کرد و افزود: مسوولان روسیه به خصوص گمرگ این کشور موقعیت مازندران را در توسعه روابط ایران و روسیه و با کشور‌های سی آی اس محوری تشخیص دادند.

حمزه پور گمرک روسیه را در تقویت تجارت مازندران نقش محوری توصیف کرد و ادامه داد: از آن جایی که ۲ موضوع کمرگ و دامپزشکی مهمترین موارد پیگیری سفر هیات اقتصادی مازندران به روسیه بوده است، قرارداد‌های خوبی برای حل مشکلات و موانع پیش رو منعقد شد.

او گفت: در همین راستا با توجه به فرایند نظارتی که در حوزه فرآورده‌ها و مباحث واردات و صادرات دارد اتفاق می‌افتد، در ۶ ماهه امسال واردات یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۶۱۰ تن جو، ذرت دامی و کنجاله پنبه در قالب ۸۰۶ مجوز ترخیص و حدود سه میلیون تن جو، ذرت دامی و کنجاله سویا در قالب ۲۲۵ مجوز صادر شد.

سرپرست دامپزشکی مازندران به نظارت بر صادرات انواع آبزیان استان اشاره کرد و گفت: مجوز صادرات ۵۰۰ تن ماهی تازه، حدود ۷۰ تن ماهی منجمد، ۲۰۰ تن خوراک دام، حدود سه هزار و ۴۰۰ تن محصولات لبنی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار کیلو گرم خاویار در این مدت صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.