تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به شکست محدوده ۲.۱۵۰.۰۰۰ واحد و روند نزولی کوتاه مدت شاخص کل بورس، احتمالا محدوده ۲.۰۷۰.۰۰۰ واحد سطح حمایتی قوی برای برگشت باشد.

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۱۸۷ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و ریزش حدود سه درصدی، به عدد دو میلیون و ۱۲۳ هزار واحد رسید تا هفته‌ای منفی و قرمز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: با توجه به شکست محدوده مهم ۲.۱۵۰.۰۰۰ واحد و روند نزولی کوتاه مدت شاخص کل، احتمالا محدوده ۲.۰۷۰.۰۰۰ واحد سطح حمایتی قوی برای برگشت و آغاز یک روند صعودی جدید باشد. درغیراین صورت احتمال دارد سطوح پایین تر نیز دیده شود.

شاخص کل

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه در خصوص شاخص کل هم وزن اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما بیشتر از شاخص کل ریزش داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۶۲ هزار واحد شروع به کار کرد و پس ریزش حدود ۴.۵ درصدی، در پایان هفته در تراز ۷۲۹ هزار واحد متوقف شد.

او می‌گوید: این شاخص نیز هم اکنون در محدوده حمایتی مهمی قرار دارد که اگر این محدوده از دست برود، احتمالا تا منطقه ۷۰۸ هزار واحد ریزش خواهد داشت.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار