زارعی کوشا بر لزوم افزایش حمایت از زنان توانمند و کارآفرین در استان تاکید کرد و گفت: زنان نقش مهمی در فرآیند توسعه جامعه دارند.

 اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص توانمندسازی بانوان در استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: زنان نقش مهمی در فرایند توسعه جامعه دارند و امروز زمینه برای توانمندسازی و حمایت از آنان باید تقویت شود.

وی افزود: زنان به تناسب ویژگی‌ها و نقش مادری و همسری، مسئولیت‌های متفاوت و سنگینی هم در اجتماع و خانواده بر عهده دارند، اما توفیق بانوان در عرصه‌های مختلف زمانی ارزشمند است که ذیل نقش و مسوولیت مادری و همسری در خانواده تعریف شود. 

استاندار کردستان اظهار داشت: مادر بودن و زن بودن منافاتی با فعالیت‌های اجتماعی ندارد و بانوان در کنار این نقش مهم همواره در عرصه‌های مختلف اثرگذاری زیادی داشته‌اند.

زارعی کوشا خود شناسی و شناخت توانمندی‌های منابع انسانی را مهمترین فاکتور برای رسیدن به رشد و توسعه دانست و گفت: خود باوری اولین قدم رسیدن به تعالی است.

وی تعهد خود نسبت به استان را استفاده بموقع از زمان و مزیت‌های موجود عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات زیاد استان ما وقتی برای از دست دادن نداریم.

استاندار کردستان گفت: ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی از مصوبات سفر رییس جمهور است که ساختمان انبار غله برای ایجاد این مجموعه اختصاص می‌یابد و امیدواریم نمونه این مجمتع را در دیگر شهر‌های استان راه اندازی کنیم.

گفتنی است در پایان این نشست، بانوان خلاق و نوآور حاضر در این جلسه به طرح پرسش و دغدغه‌های خود در زمینه فعالیت مختلف پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.