رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به وضعیت راه‌های استان، گفت: تمام مسیر‌ها باز است، اما تردد در محور‌های کوهستانی با بستن زنجیر چرخ ممکن است.

محمد محمدی رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از هم اکنون بارش برف همراه با مه موضعی در ارتفاعات کوهستانی و محور‌های زنجان - طارم، زنجان – تهم - چورزق، سلطانیه - خدابنده - همدان، نیک پی-ماهنشان، زنجان- ارمغانخانه، زنجان - بیجار و زنجان- دندی-تخت سلیمان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: تردد در محور‌های کوهستانی به دلیل بارش برف و مه غلیظ به کندی انجام می‌شود و در مسیر‌های منتهی به شهرستان طارم تردد با بستن زنجیر چرخ امکانپذیر است.

این مسوول ادامه داد: در آزادراه زنجان به تبریز و زنجان به قزوین نیز بارش‌های مقطعی و رگباری ادامه دارد و ضروری است که رانندگان با صبر و حوصله رانندگی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت جوی کنونی تردد در هیچ یک از مسیر‌ها مانند روز‌های عادی، روان نیست، اظهار داشت: بر این اساس مدت زمان سفر به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

محمدی افزود: همراه داشتن تجهزات زمستانی و بستن زنجیر چرخ برای کسانی که در مسیر‌های کوهستانی تردد می‌کنند الزامی است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: مه موضعی همراه با بارش پراکنده برف آزادراه زنجان-قزوین را فرا گرفته و رانندگان برای ایجاد دید افقی بهتر است از چراغ مه‌شکن استفاده کنند.

وی یادآور شد: رانندگان قبل از حرکت از مبدا برای اطلاع از وضعیت جاده‌های استان و کشور به سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir یا نرم افزار موبایلی ۱۴۱ مراجعه کنند.

هم اکنون ۳۲ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیر‌های ارتباطی استان، ۴۱ دستگاه نظارت تصویری و ۷۸ دستگاه تردد شمار در جاده‌های استان فعال است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.