تاکنون به ۶۹۸ نفر از پرستاران شاغل در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پروانه صلاحیت حرفه‌ای اعطا شده است.

حیدر ایزدی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: تاکنون طی ۱۴ مرحله به ۶۹۸ نفر از پرستاران شاغل در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پروانه صلاحیت حرفه‌ای اعطا شده است.

وی گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری (Nursing Professional Qualification Test) یکی از مهم‌ترین آزمون‌های وزارت بهداشت است که شباهت زیادی به آزمون RN دارد.

ایزدی با اشاره به اینکه افرادی که مدرک کارشناسی رشته‌هایی همچون پرستاری، اتاق عمل و هوشبری را اخذ نموده اند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، یادآور شد: این آزمون هر ۶ ماه یک بار (۲ بار در سال) به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه اعتبار این گواهی ۵ ساله است، گفت: شرایط تمدید گواهی صلاحیت حرفه‌ای، کسب ۲۵ امتیاز باز آموزی در سال از سوی دفتر آموزش مداوم وزارت بهداشت و قبولی در آزمون علمی است.

وی خاطر نشان کرد:  کسب پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای ایفای هرگونه نقش و ارائه خدمات پرستاری در سطح جامعه و مراکز و موسسات بهداشتی، درمانی، آموزشی و توانبخشی دولتی (کشوری و لشکری)، غیر دولتی (خصوصی، تامین اجتماعی و خیریه و.) و مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل به افراد، خانواده ها، گروه‌ها و جوامع، الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.