استاندار گیلان گفت: ۲ پروژه بزرگ راه آهن رشت - کاسپین و آزادراه منجیل - رودبار تا پایان سال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در سفر روز گذشته خود به شهرستان آستانه اشرفیه از بهره‌برداری ۱۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی از دهه مبارک فجر تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲ پروژه بزرگ راه آهن رشت - کاسپین و آزادراه منجیل - رودبار نیز تا پایان سال با حضور رئیس جمهور بهره برداری می‌شوند.

به گفته او، استان گیلان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و مسئولان دولت تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار بسته‌اند و انتظار است مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی همراهی و مشارکت لازم را با دولت داشته باشند.

خط ریلی رشت - کاسپین به عنوان آخرین پازل از کریدور شمال - جنوب دریای خزر را به دریای عمان وصل می‌کند و با تکمیل آن می‌توان ارتباط دریا به دریا را به صورت ریلی در کشور برقرار کرد.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشور‌های همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

عملیات اجرایی راه آهن رشت - کاسپین - انزلی از سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات عمرانی ملی آغاز شد. این پروژه به عنوان بخشی از طرح راه‌آهن قزوین - رشت - انزلی و آخرین بخش از کریدور جنوب به شمال محسوب می‌شود که می‌تواند در تجارت کشور و منطقه خاورمیانه و آسیانه میانه و اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.