به زودی ۳ مرکز سلامت روانی، اجتماعی جامعه نگر به بهره برداری می‌رسد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از راه اندازی سه مرکز سلامت روانی، اجتماعی جامعه نگر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

  مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  با اشاره به این موضوع که مراکز سراج تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه زاهدان در حال توسعه است،  گفت: این مراکز بمنظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت روانی، اجتماعی به افراد نیازمند و بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی راه اندازی میشوند .

 زنگنه افزود: در حال حاضر یک مرکز فعال سراج در شهرستان زاهدان در حال فعالیت می باشد و 3 مرکز دیگر نیز در خاش، سراوان و زاهدان در حال راه اندازی است . 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از جمله خدمات مورد توجه در این مرکز ویزیت رایگان روانپزشک بیماران ارجاعی، مشاوره های تخصصی و بالینی توسط روانشناس، انجام امور مددکاری بیماران تحت پوشش و خانواده شان و همچنین ویزیت در منزل بیمارانی که قادر نیستند به صورت حضوری مراجعه کنند توسط پزشک مرکز میباشد.

وی گفت: بمنظور شناسایی ظرفیت های موجود و بهره مندی بیشتر افراد از خدمات مربوطه، همکاریهای دوجانبه ای با اداره کل زندانهای استان در خصوص تسهیل ارائه خدمات به افراد ارجاعی شامل بیماران و خانواده زندانیان انجام شده است.

وی ادامه داد:  با توجه به محرومیت منطقه وآسیب های اجتماعی متعددی که سلامت روانی و اجتماعی آحاد جامعه را تهدیدمیکند، اینگونه تعاملات راهگشا بوده و استمرار خدمات سلامت روان بیش از پیش با تمامی ارگان های ذیربط ادامه یابد .
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار