سمنان استان پیشتاز کشور در اشتغالزایی است

مدیرکل کمیته امداد امام استان سمنان گفت: سمنان استان برتر کشور در جذب اعتبارات اشتغال و جزو سه استان برتر کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است.

ذوالفقاری گفت: اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از جمله دستگاه‌های متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ است که طبق آمار از ابتدای امسال تا پایان آذر ۹۵ درصد از سهم این نهاد در تعهد اشتغال محقق شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۶۰ فرصت شغلی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان پاییز توسط اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ایجاد شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، ۶۰ درصد از طرح‌های اشتغالزایی در روستاها و ۴۰ درصد در مناطق شهری این استان در این مدت ایجاد شد. اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان امسال خودکفایی هزار و ۵۵۰ خانوار از مددجویان زیر چتر این نهاد را رقم زد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه هدف و همچنین اقشار آسیب‌پذیر، یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم این نهاد حمایتی است که در سال جاری تکلیف قابل‌توجهی در زمینه اشتغال بر عهده کمیته امداد قرار داده‌شد.

وی یادآور شد: استعدادسنجی، فراگیری مهارت‌های شغلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، نظارت بر اجرا و همچنین پایش و نظارت‌های سه تا پنج‌ساله با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.