مدیرگروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۱۱ مورد دستگاه ماینر غیر مجاز در ۹ ماهه امسال در استان کشف شد.

 علیرضا دلبری گفت: این تعداد دستگاه ماینر از ۱۶۲ مرکز غیر مجاز رمز ارز در استان کشف شد.

دلبری گفت : این کشف‌ها بیشتر با گزارشات مردمی حاصل شده به گونه‌ای که ۵۲ درصد کشف رمز ارز‌ها در ۹ ماهه امسال با مشارکت شهروندان بوده است.

او گفت: بخش توانیر در ۳۰ درصد کشف‌ها و بخش داده کاوی نیز در ۹ درصد کشف‌های رمز ارز نقش داشته است.

مدیرگروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: پرونده‌ها پس از کشف، به منظور تعیین تکلیف به مرجع قضایی ارجاع شد که پس از تعیین میزان انرژی مصرفی با تعرفه اعلامی شرکت توانیر و بر اساس نظریه کارشناسان رسمی تعیین جریمه انجام می‌شود.

دلبری گفت: همه افرادی که دارای دستگاه‌های استخراج رمزارز هستند باید نسبت به اخذ مجوز‌های لازم از نظر مشخص کردن وضعیت کالا از نظر امکان فعالیت مجاز و اخذ پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.

به گفته دلبری  توانیر با هدف تشویق بیشتر مردم، پاداش ۱۰۰ میلیون ریالی برای معرفی استفاده غیرمجاز از برق در نظر گرفته است.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آن‌ها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.