مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با تشدید برودت هوا و افت دما مصرف گاز در استان از مرز ۱۲ میلیون مترمکعب در روز گذشت.

میرسعید سیدمتین اظهار کرد: با توجه به تداوم افت دما و یخبندان در روز‌های آینده پیش بینی می‌کنیم این میزان مصرف تا ۱۵ میلیون مترمکعب در روز نیز افزایش یابد.

او خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مصرف گاز در استان اردبیل خانگی است و در صورتی که هموطنان کاهش مصرف ۵ تا ۶ درجه‌ای را به عنوان اولویت اصلی مدنظر قرار دهند ما می‌توانیم ۲۰ درصد مصرف گاز را در استان تعدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: در حال حاضر در هیچ یک از شهر‌ها و روستا‌های استان شاهد افت فشار و یا قطعی گاز نیستیم و امیدواریم با تداوم مدیریت بهینه مصرف گاز مشکلی در تامین گاز مورد نیاز نداشته باشیم.

سیدمتین بیان کرد: کلیه ایستگاه‌های گاز در حال حاضر شرایط استانداردی را در تامین گاز و تنظیم افت فشار دارند و انتظار می‌رود این شرایط در روز‌های یخبندان آینده ادامه پیدا کند.

او تصریح کرد: با توجه به پیش بینی افت دما تا ۱۱ درجه در روز‌های آینده امیدوارین هموطنان با کاهش یک تا دو درجه‌ای مصرف گاز و توجه به دمای رفاه و اهتمام به پوشیدن لباس گرم شرکت گاز استان را در مدیریت درست و اصولی گاز کمک و یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.