بلژیک: باید با تهدید نسل کشی در غزه مقابله کنیم

معاون نخست وزیر بلژیک خواستار حمایت از شکایت آفریقای جنوبی درباره نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه شد.

با تشدید فشار‌های بین المللی به رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات گسترده در نوار غزه، اکنون این رژیم که سال‌ها به دروغ خود را قربانی نسل کشی آلمان‌ها (هولوکاست) معرفی می‌کرد، خود در معرض معرفی به عنوان عامل نسل کشی فلسطینیان قرار دارد. شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه بین المللی دادگستری در همین راستا انجام شده است.

به گزارش الجزیره، پترا دی ساتر، معاون نخست وزیر بلژیک امروز (سه شنبه) از حمایت از شکایت آفریقای جنوبی برای متهم کردن اسرائیل در نسل کشی علیه فلسطینیان خبر داد.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: من به دولت پیشنهاد خواهم کرد از طرح دعوای آفریقای جنوبی پیرامون نسل کشی فلسطینیان به دست اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری حمایت کند. 

این پیام می‌افزاید: بلژیک نمی‌تواند در گوشه‌ای بایستد و ناظر رنج‌های گسترده مردم در غزه باشد. ما باید با اقدامات تهدید آمیز نسل کشی مقابله کنیم. 

پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سرزمین‌های اشغالی طرح شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی را رد کرده و آن را منحرف کننده از تلاش‌ها برای بهبود اوضاع بشردوستانه در غزه خوانده بود.

برچسب ها: جنگ غزه ، بلژیک ، نسل کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار