مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنبش حماس باید نابود شود، اما تفکر این گروه را نمی‌توان نابود کرد.

پس از حمله هفتم اکتبر که بزرگترین شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در برابر نیرو‌های مقاومت محسوب می‌شود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با وعده نابودی جنبش حماس، آزادی اسرای صهیونیست و تبدیل غزه به منطقه‌ای که دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد جنگ در این باریکه را آغاز کرد. کشور‌های غربی با ایستادن در کنار رژیم صهیونیستی، می‌کوشند از روی کار آمدن گزینه‌های فلسطینی به جای حاکمیت اسرائیل در غزه حمایت کنند. 

به گزارش تله تریدر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) اعلام کرد: جنبش حماس باید در غزه نابود شود، اما این گروه نماینده تفکری است که شما نمی‌توانید آن را از بین ببرید. 

وی در ادامه افزود: پیشنهاد من این است که تنها راهکار برای متوقف ساختن حماس ارائه یک پیشنهاد بهتر به فلسطینیان است. ایده راهکار دو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین دشوار است، اما ما مجبور هستیم این موضوع را امتحان کنیم. 

بورل که طی چند روز گذشته با سفر به خاورمیانه از عربستان سعودی و لبنان دیدن کرده و با مقامات ارشد این دو کشور درباره جنگ غزه گفت‌وگو کرده بود، افزود: جنگ میان اسرائیل و لبنان در راستای منافع بشریت نیست. این مسئله می‌تواند کشتیرانی در یکی از مهمترین آبراه‌های دنیا در دریای سرخ را به مخاطره بیاندازد. 

وی تاکید کرد: جنگ باید متوقف شود نه اینکه به سایر جبهه‌ها گسترش یابد. بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش جنگ، یافتن یک راه حل به منظور پایان بخشیدن به جنگ فعلی در غزه است. این امر مستلزم یک تعهد مستحکم جامعه جهانی و آغاز گفت‌وگو‌ها با حضور اتحادیه اروپا و اعراب است. 

بورل درحالی از ایده حذف حماس از جریان سیاسی فلسطین حمایت می‌کند که نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت این جنبش در میان فلسطینیان پس از حمله هفتم اکتبر و آغاز جنگ غزه به شدت افزایش یافته است. همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل مواضع منفعلی که در برابر دشمن صهیونیست داشته است به شدت جایگاه خود را در میان فلسطینیان از دست داده است. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است اسرائیل هرگز نخواهد توانست با جنگ جنبش حماس را نابود کند. با این حال، حتی اگر چنین اتفاقی رخ دهد تا زمانی که اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی وجود دارد، یک جنبش دیگر با همان تفکرات حماس در میان فلسطینیان شکل خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۰ دی ۱۴۰۲
فلسطین باید اروپا و مدیترانه را هدف قرار دهد اتحادیه اروپا همه تروریست بچه کش هستند ما باید خود را برای جنگ جهانی آماده کنیم چرا برای این تفکر های تروریست خبیث اتحادیه اروپا یی
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۱:۵۵ ۲۰ دی ۱۴۰۲
قاطر باغ وحش اروپا گرسنه شده و جفتک پرانی می کنه ، یکم شلاق و زرنیخ بر روی زخم هایش بهترین علاج است.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۱:۵۴ ۲۰ دی ۱۴۰۲
قاطر باغ وحش اروپا گرسنه شده و جفتک پرانی می کنه ، یکم شلاق و زرنیخ بر روی زخم هایش بهترین علاج است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۹ دی ۱۴۰۲
مردک بی شرف!
مقاومت و تفکر مقاومت نشان انسانیت است فارغ از ملیت و رنگ و نژاد و اعتقاد و دیانت و اخلاق هر انسانی همچانکه برای شما وحشی ها در جنگ بین الدول اول و دوم اروپایی که برای مبارزان ضد آلمانی بهشون افتخار میکردین!!!
شما بربرهای بظاهر متمدن اتو کشیده رو چه به شرافت که ما بخوایم انتظاری جز این وحشیگری های کلامی و رفتاری داشته باشیم...
انشاالله خواری و خفت و زبونی و نابودی شماها رو ببینیم به حق خون های پاک ریخته شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
چقدر شما نادان هستید. نسل اینده فلسطین تفکرات حماس را دنبال میکنن. تا کشور خودشان را ازاد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۰ دی ۱۴۰۲
فلسطین اروپا رو مورد هدف قرار بده و بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۹ دی ۱۴۰۲
خودحماس از بین رفت شما بفکر تفکرشی؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۹ دی ۱۴۰۲
بعد از یکصد روز جنایت. تازه فهمیدی ؟
آخرین اخبار