اینتل در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از پردازنده‌های کم‌مصرف Core سری ۱ (Core Series ۱) برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد.

اینتل در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ در کنار پردازنده‌های قدرتمند سری HX، از پردازنده‌های کم‌مصرف Core سری ۱ (Core Series ۱) هم برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. این پردازنده‌ها در سری U قرار می‌گیرند و توانی برابر ۱۵ وات دارند.

در حال‌ حاضر پردازنده‌های سری ۱ با نام Core شناخته می‌شوند؛ درحقیقت این پردازنده‌ها نه بخشی از سری HX و نه سری Core Ultra هستند. این خانواده تنها شامل سه پردازنده می‌شود.

پردازنده‌های Core سری ۱ اینتل

پایین‌ترین عضو این خانواده، اینتل Core ۳، ۱۰۰U نام دارد که به ۶ هسته شامل ۲ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم‌مصرف مجهز شده است. این پردازنده همچنین از ۸ رشته و ۱۰ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. فرکانس پایه و بوست هسته قدرتمند این تراشه به‌ ترتیب برابر ۱.۲ و ۴.۷ گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از حداکثر ۹۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌های Core سری ۱

پردازنده بعدی، اینتل Core ۵، ۱۲۰U نام دارد که به ۱۰ هسته پردازشی شامل ۲ هسته قدرتمند و ۸ هسته کم‌مصرف مجهز شده است. فرکانس پایه و بوست هسته قدرتمند این تراشه به‌ ترتیب برابر ۱.۴ و ۵.۰ گیگاهرتز است. همچنین این پردازنده از حداکثر ۹۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

در نهایت با پردازنده اینتل Core ۷، ۱۵۰U روبه‌رو هستیم که همچنان ۱۰ هسته پردازشی شامل ۲ هسته قدرتمند و ۱۰ هسته کم‌مصرف دارد. فرکانس پایه هسته قدرتمند این پردازنده برابر ۱.۸ گیگاهرتز و فرکانس بوست آن برابر ۵.۴ گیگاهرتز است. این پردازنده از حداکثر ۹۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

تمام این پردازنده‌ها از گرافیک مجتمع اینتل بهره می‌برند و توان طراحی حرارتی پایه ۱۵ واتی و حداکثر توان ۵۵ واتی دارند. همچنین این پردازنده‌ها از ۴ پورت تاندربولت ۴، وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵.۴ پشتیبانی می‌کنند.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: اینتل ، پردازنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۰ دی ۱۴۰۲
این اینتل هم زده به سیم آخر. الان که کارا حجیم شده و پردازنده ها با فرکانس بالای 4 گیگاهرتز نیاز است دنبال مصرف کم افتاده. نسل سیزده همشون فرکانس پایه زیر 2.5!!
آخرین اخبار