ریزر از لپ‌تاپ‌های جدید سری Blade با نمایشگر‌های ۱۶ و ۱۸ اینچی رونمایی کرد

به ادعای ریزر، نمایشگر‌های مدل ۱۶ و ۱۸ اینچی لپ‌تاپ‌های جدید سری Blade در جهان رقیبی ندارند.

ریزر از چند لپ‌تاپ از سری Blade در نمایشگاه CES رونمایی کرد. به ادعای ریزر، لپ‌تاپ ۱۶ اینچی Blade دارای اولین صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی OLED با رفرش ریت ۲۴۰ هرتز در جهان است. مدل ۱۸ اینچی نیز اولین صفحه‌نمایش 4K با رفرش ریت ۱۶۵ هرتز را در جهان دارد.

براساس گزارش‌ها، مشخصات نمایشگر مدل ۱۶ اینچی Blade قابل‌توجه است. اگرچه نمایشگر‌های مدل ۱۴ و ۱۸ اینچی این سری نیز عالی هستند، اما پنل مدل ۱۶ اینچی نظر کارشناسان را جلب کرده است. این نمایشگر ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P۳ را پوشش می‌دهد و رنگ‌های آن بسیار غنی به‌نظر می‌رسند. به‌علاوه، زمان پاسخ‌دهی آن ۰.۲ میلی‌ثانیه است. همچنین این نمایشگر گواهی‌نامه‌های VESA ClearMR ۱۱۰۰۰ و DisplayHDR True Black ۵۰۰ را کسب کرده است.

مشخصات و قیمت خانواده Blade ریزر

لپ‌تاپ‌های جدید سری Blade

مدل ۱۶ اینچی این سری به تراشه جدید نسل چهاردهم Raptor Lake Core i9-14900HX و پردازنده گرافیکی RTX 4090 با TDP 175 وات مجهز است. این مدل اکنون با قیمت پایه تقریباً ۳۰۰۰ دلار برای خرید در دسترس است.

مدل ۱۴ اینچی Blade به تراشه جدید AMD Ryzen 9 ، 8945HS و پردازنده گرافیکی RTX 4070 با توان طراحی حرارتی ۱۴۰ وات مجهز است. صفحه‌نمایش +QHD آن رفرش ریت ۲۴۰ هرتز و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ را ارائه می‌دهد. وزن این مدل حدود ۱.۸۳۷ کیلوگرم و ضخامت آن ۰.۷ اینچ است. قیمت این مدل هنوز مشخص نیست؛ اگرچه در اواخر ژانویه (بهمن‌ماه) می‌توان آن را پیش‌خرید کرد.

مهم‌ترین مزیت مدل ۱۸ اینچی Blade را می‌توان صفحه‌نمایش آن دانست که اولین صفحه‌نمایش ۱۸ اینچی ۱۶۵ هرتزی با وضوح 4K در جهان است. ادعای بزرگ دیگر ریزر این است که Blade ۱۸ یک پورت Thunderbolt 5 دارد. درحال‌حاضر اطلاعات چندانی از این مدل در دست نیست و احتمالاً اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

همچنین کل خانواده Blade را می‌توان به حداکثر ۹۶ گیگابایت رم و ۸ ترابایت حافظه SSD مجهز کرد.

منبع: دیجیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار