در شهرستان محلات یک میلیارد بیشتر از پیش‌بینی‌ها زکات پرداخت شده است.

در دومین جلسه شورای زکات شهرستان محلات سرپرست فرمانداری این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: در آیات زیادی از قرآن به این واجب الهی تأکید بسیار شده و ️به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در هر نعمتی از پروردگار حقی بر گردن ما است و پرداخت زکات از این حقوق است که موجبات رحمت الهی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی امام جمعه شهر محلات هم در این مراسم گفت: فریضه واجب زکات همواره در کنار نماز تأکید شده و این علامت اهمیت این فریضه الهی برای پروردگار متعال است.

در این نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در استان مرکزی ۸۰۵ روستا برای پرداخت زکات شناسایی شده که در سال جاری به ۷۴۰ روستا مراجعه شده و تا انتهای سال مابقی روستاها هم بازدید می‌شوند.

مؤمنی افزود: فعالیت ۱۷۲ عامل زکات در سطح شهر‌ها و بیش از ۳۰۰ عامل در روستا‌ها، برگزاری جشنواره زکات در شهرستان‌های استان مرکزی، برگزاری ۶۲۳ جلسه در روستاها، پرداخت ۲۸ سری جهیزیه و پرداخت سه هزار و ۹۰ مورد مخارج درمانی، کمک به ادامه تحصیل ۲۷۰ دانش آموزی که به دلیل فقر قصد ترک تحصیل داشتند، ساخت ۴۷ واحد مسکن، ۵۷ مورد تعمیر مسکن، توزیع سیزده هزار و ۳۷۸ بسته معیشتی با حفظ کرامت مددجویان از اقدامات انجام شده از محل پرداخت زکات بوده است.

در پایان از مبلغین و زکات پردازان نمونه شهرستان تجلیل شد.

برچسب ها: زکات ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.