کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۶۲۶ هزار و ۵۱۴ نفر از هم استانی‌ها معادل ۷۸.۶ درصد جمعیت هدف تا ۱۷ دی ماه در پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند.

تورج جلالیان کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجرای طرح "پویش ملی سلامت" تا پایان دی‌ ماه جاری تمدید شده است.

وی از هم استانی ها به ویژه گروه های هدف این طرح خواست: با مراجعه به مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان در این پویش شرکت کنند.

این کارشناس ادامه داد: طرح غربالگری فشار خون و دیابت همزمان با سراسر کشور در استان زنجان در حال اجراست و گروه هدف این پویش، شهروندان ۱۸ سال به بالا و زنان باردار هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تشخیص و کنترل زودهنگام دیابت و فشار خون، مهمترین هدف این برنامه، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون و مداخله برای پیشگیری از بیماری‌های ثانویه در این افراد است.

این کارشناس ادامه داد: در این طرح ضمن غربالگری قند و فشار خون، اندازه‌گیری قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی و تن‌سنجی هم به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بیماران بعد از غربالگری و شناسایی از طریق سیستم ارجاع به سطح درمانی مربوط ارجاع می‌شوند و تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.

این مسوول یادآور شد: افرادی که از وضعیت فشار خون و قند خون خود مطلع هستند می‌توانند با خود اظهاری در سامانه op.salamat.gov.ir در طرح ملی غربالگری قند و فشار خون بالا مشارکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.