دبیرخانه همایش در بخش مسابقه و تجلیل از آثار برتر از تمامی فعالان و هنرمندان خلاق و نوآور حوزه تبلیغات، دعوت مینماید آثار و طرحهای تبلیغاتی خود شامل تهیه و تولید نماد، نشان، نشانواره (لوگو) و سایر عناوین مشابه در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی با رعایت جنبههای خلاق و نوآورانه و در خور فرهنگ غنی پارسی، به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
ویژگیهای الزامی آثار شامل: استفاده از زبان فارسی سلیس و روان و نام ایرانی در نام گذاری محصول یا (نشان)، تناسب آثار با موضوع تبلیغ، استفاده از عناصر گرافیکی مرتبط با فرهنگ و زبان فارسی، زیبایی و خلاقیت طراحی و آثار باید در قالبهای چاپی، دیجیتال یا ترکیبی از این دو باشند (مانند طرحهای بستهبندی، طرحهای تبلیغات محیطی، تبلیغات پخشی و سایر شقوق تبلیغاتی). لازم به ذکر است آثار ارسالی باید توسط خالق اثر، صاحب نشان تجاری یا کانون آگهی و تبلیغاتی ارسال شود.
تمامی آثار دریافتی، توسط هیأت داوران متشکل از صاحبنظران و متخصصان حوزه زبان و ادبیات فارسی، تبلیغات، بازاریابی و گرافیک ارزیابی شده و از پدیدآورندگان آثار برگزیده در هر بخش قدردانی به عمل خواهد آمد.