مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شناسایی مشکلات قوانین و بخشنامه‌ها باید در دستور کار فعالان اقتصادی قرار گیرد تا این سازمان نسبت به رفع آن اقدام کرده و شرایط برای فعالیت‌های آن‌ها تسهیل شود.

نرگس باقری زمردی در نشست مشاوره به‌منظور بررسی حل مشکلات تجار در حوزه صادرات، واردات و خدمات ارزی ویژه فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: براساس قانون تجارت باید برای ثبت شرکت و فعالیت‌های اقتصادی دیگر سند تک‌برگ واحد تجاری ارائه شود.

وی با اشاره به بروز مشکلاتی برای تجار با اجرای این قانون، افزود: درخواست اصلاح این قانون به هیأت دولت داده شده که در صورت تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.


بیشتر بخوانید


باقری، واردات را از عوامل تقویت و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان اعلام و اضافه کرد: مجوز‌های مورد نیاز در سامانه جامع تجارت براساس قانون و مقررات تدوین شده و در صورتی که این مجوز‌ها قبل از سال ۱۳۹۶ اجرا نمی‌شده تخلف بوده است.

بازرگانان در حوزه صادرات و واردات با مشکل مواجهند

شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تجار و بازرگانان با مشکلات فراوانی در حوزه صادرات و واردات مواجهند.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت نقش اساسی در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های تجاری دارد.

زارع اضافه کرد: به‌همین منظور صادرکنندگان و واردکنندگان می‌توانند مشکلات خود را از طریق این سازمان رفع کنند.

گفتنی است؛ در این نشست تعدادی از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری مشکلات خود در حوزه رفع تعهد ارزی و فعال شدن کارت‌های بازرگانی ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار