رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از جذب ۳۶ میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون در این استان خبرداد.

لیلا منوچهری مقدم رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تسهیلات ارائه شده در بخش مکانیزاسیون سه تا پنج ساله است و طول دوره بازپرداخت بستگی به میزان آن دارد.

وی ادامه داد: بازپرداخت تسهیلات زیر ۵۰ میلیون سه ساله، ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون چهار ساله و بالای ۲۰۰ میلیون پنج ساله است.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: متقاضی ادوات کشاورزی با ارائه پیش‌فاکتور از کارخانه مورد تأیید می‌تواند تسهیلات خود را دریافت کند، اما نکته اینجاست که هزینه خرید تجهیزات به حساب شخص واریز نمی‌شود بلکه مستقیم از بانک وارد حساب کارخانه می‌شود.


بیشتر بخوانید


منوچهری مقدم سهمیه تسهیلات ابلاغ شده برای این استان در سال ۱۴۰۲ را ۱۱۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۴۰ درصد این مبلغ یعنی ۴۵ میلیارد تومان به بانک تخصیص و ۳۶ میلیارد تومان هم جذب شده است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در صورت تخصیص اعتبار به بانک ۱۰۰ درصد این اعتبار جذب و در اختیار کشاورزان و باغداران قرار گیرد.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان پروانه آماده پرداخت در بانک در صف دریافت اعتبار هستند که با تخصیص اعتبار تسهیلات دریافت می‌کنند.

منوچهری مقدم اضافه کرد: تسهیلات مکانیزاسیون هر ساله از طریق وزارت جهاد کشاورزی در راستای افزایش سطح مکانیزاسیون و بالا بردن ضریب و درجه مکانیزاسیون استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی گفت: ارائه تسهیلات مکانیزاسیون در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری و راندمان تولید می‌شود.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات برای کشاورزان و باغداران محدودیت ندارد و با یک سند کشاورزی می‌توان چند دستگاه خریداری کرد، این در حالی است که باید مدیر هر شهرستان با انجام برنامه‌ریزی برآورد لازم در خصوص اولویت‌ها را انجام دهد و در نتیجه میزان تسهیلات برای هر فرد را مشخص کند.

منوچهری مقدم بیان داشت: در این استان شهرستان‌های خانمیرزا، بروجن و کیار بالاترین تسهیلات را تا این لحظه دریافت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار