عین اللهی گفت: با راه‌اندازی پویش ملی سلامت؛وضعیت سلامت مردم در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته است و تاکنون ۲۷ میلیون نفر بالای ۱۸ سال غربالگری شده اند.

بهرام عین‌الهی در حاشیه سفر به شهرستان گناباد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همیشه بهداشت مقدم بر درمان بوده و یکی از مشکلاتی که امروزه ما در شهر‌ها پیدا کرده‌ایم، مردم به سلامت خودشان کمتر اهمیت می‌دهند و تازه زمانیکه دچار حادثه‌های قلبی و مغزی می‌شوند به سمت درمان می‌روند.

وی ادامه داد: امروز سه چهارم مردم کشور ما شهرنشین و یک چهارم در روستا‌ها زندگی می‌کنند، اما متاسفانه در شهر نشینی توجه کمتری به سلامتی انجام می‌شود و برای مقابله با این موضوع طرحی تحت عنوان "پویش ملی سلامت" راه اندازی شده که در این طرح افراد در بخش‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و دو عامل مهم در سلامت یعنی فشار خون و قند را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: وضعیت سلامت مردم در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته است و تاکنون ۲۷ میلیون نفر بالای ۱۸ سال غربالگری شده اند، ۵۳۸ هزار نفر افرادی بودند که اصلا نمی‌دانستند فشار خون دارند و ۳۲۳ هزار نفر قند داشتند که از آن بی‌اطلاع بودند و ۵ میلیون ۸۲۵ هزار نفر نیز افرادی هستند که باید بررسی بیشتری روی آن‌ها صورت گیرد چرا که در تهدید فشار خون هستند و یک میلیون ۹۵۳ هزار نفر نیز در معرض قند قرار دارند.

عین‌الهی تصریح کرد: آنچه بسیار مورد اهمیت قرار دارد خود مراقبتی است که افراد باید انجام دهند و وضعیت تغذیه نامناسب به ویژه انواع غذا‌هایی مانند پیتزا که از غرب به ما رسیده بسیار مضر‌ند و از سویی افرادی که دچار کم تحرکی هستند و در این طرح به دنبال این هستیم که چراغ خطر را برای همه روشن کنیم که مراقب خودشان باشند و خود مراقبتی را در دستور کار قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
در مشهد، جاده سنتو روستای ناظریه، کارکنان در خانه بهداشت روستای حضور ندارند و مردم نمی توانند، فشار خون و قند بگیرنند ! لطفا پیگیری کنید.