رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود که حدود ۳۰ سال پیش تمام این موارد وارداتی بود.

سید وحید حسینی در این آیین گرامیداشت روز پژوهش که با حضور استاندار فارس و با تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، آموزش و پژوهش را دو بال پرواز یک مجموعه دانشگاهی برشمرد و با تأکید بر اهمیت همگامی این دو عرصه مهم در پیشبرد اهداف، افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به برکت و پشتوانه سرمایه عظیم هیئت علمی و اساتید، دستاورد‌های فراوان و رتبه‌های موفقی به دست آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت نهادینه متفاوت بوده است، گفت: مسیر آموزش‌ها باید به صورت علمی، عملی و با همدلی طی شود.

حسینی، پژوهش را از حوزه‌های مهم در عرصه‌های مختلف کشور عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود که حدود ۳۰ سال پیش تمام این موارد وارداتی بود؛ افتخار می‌کنیم که امروز شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مجموعه اساتید و نخبگان به این موضوع توجه کرده‌اند و روز به روز نیز این موفقیت، رشد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین ایجاد زیرساخت‌های مختلف در حوزه تحقیقات و فناوری، راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان، تامین اعتبارات لازم برای حوزه پژوهش، تسریع در پرداخت‌ها و تکمیل بودجه‌های پژوهشی را از اقدامات مهم دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری عنوان کرد. 

او همچنین با اشاره به اهمیت توجه به مسایل فرهنگی گفت: به عنوان یک عضو هیئت علمی، نخستین رسالت خود را پرداختن به مسائل فرهنگی دانشگاه و جامعه در ابعاد مختلف می‌دانم و مسئولیت جامعه دانشگاهی در زمینه فرهنگ، آموزش و پژوهش در جامعه بسیار موثر و مهم است.

در این آئین از ۱۱۰ پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار