رئیس جمهور چین اعلام کرد پکن با هر گونه تلاش برای جدایی جزیره تایوان از سرزمین مادری مقابله خواهد کرد.

مسئله تایوان یکی از مهمترین زمینه‌های اختلافی میان چین و جبهه غرب به رهبری آمریکاست. پکن این جزیره را بخشی از خاک خود دانسته و بر بازگشت تایوان به سرزمین مادری تاکید دارد، موضوعی که واشنگتن با ارسال کمک‌های تسلیحاتی به تایپه در عمل در حال نقض آن است. 

به گزارش تله تریدر، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز (سه شنبه) اعلام کرد پکن به طور قاطعانه مانع از تلاش هر کشوری خواهد شد که باعث جدایی جزیره تایوان از سرزمین مادری شود.

وی که در مراسم بزرگداشت ۱۳۰ سالگی مائو تسه تونگ، رهبر فقید چین سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: کشور باید بار دیگر متحد شود و این اتحاد مجدد اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

شی جین پینگ در ادامه از اقدامات مائو در دوره رهبری خود تمجید کرده و افزود: چین امروز باید برای تقویت و تجدید قوا در همه جبهه‌ها تلاش کند. 

در خبری دیگر، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود با اصحاب رسانه، از آمریکا خواست به سیاست اعلامی خود در اعتقاد به چین واحد پایبند باشد. 

وی تاکید کرد: آمریکا باید به بازی کردن با مسئله تایوان و زیرسوال بردن حاکمیت چین پایان بخشد، زیرا این اقدامات می‌تواند ثبات در منطقه را به مخاطره بیاندازد. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بسته دفاع ملی سال ۲۰۲۴ را به امضا رساند که براساس مفاد آن بودجه‌ای برای جزیره تایوان با هدف کاهش نفوذ چین در منطقه اقیانوس آرام – هند در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار